LsomiLinda skrev 2010-12-07 14:14:57 följande:
Ja de va samma här med personalen. Alla sa olika om allt, gör si gör så och de är du som bestämmer över ditt barn..
Men de kändes inte så för jag ville prova flaska i 2 veckors tid men dom sa att jag har så mycke mjölk så de behövs inte. Men de är ju inte de de handlar om.. Felicia orkade inte suga i sej mjölken för de satt antagligen så hårt på mej. Och då blev man lite irriterad för dom tjata hela tiden om att de "är du som är mamma, du bestämmer" men de fick jag inte bestämma.. och efter 1 månad fick vi flaska och efter 2 dagars prövande va vi hemma.
Men jag hade 2 underbara kontaktpersoner som hjälpte mej de sista =)
Kände likadant som dej att jag gärna ville amma men de va inte värt att sitta och försöka när de inte funka. Man kände jätte mycke press på ammningen och man bara ville hem. Och kändes som dom tittade ner på mej bara för jag ville ha flaska. Så nu har vi bara NAN och ger henne för orkade inte sitta och pumpa.
Va jobbigt att dom höll på och tjata om pappan. De är väl inte så svårt att förstå att han inte vill vara med i bilden. Och när man sitter där på neo och så har man så sjukt mycke känslor i kroppen och sen hålla på och tjata om en pappa som inte är med blir bara irriterande.
Oj hur gick de med inflammationen? Blev de några komplikationer?
Aldrig kul när de blir såna allvarliga grejer =(
Menannars har allt gått bra nu efter vi kommit hem. Hon går fint upp i vikt och växer och blir större.
Hur sov din dotter på nätterna i början? Felicia har jätte svårt att komma till ro på natten..
precis det kändes verkligen som inte man som bestämde över sitt barn visst de var deras patient men det var ju ens egna barn ...
ja att dem inte bara kunde gett er flaskan..
samma här vi kör också på NAN
..
javisst är så varje återbesök också så frågar dem har pappan träffet henne eller sett henne!
nejdå det gick bra hon blev fri från inflammationen efter 1 vecka men hon fick en böld på armen av en nåål hon hade så vi fick stanna 2 veckor i lund för behandling för först trodde de att det var ngt med inflammationen..
men allt har gått bra hon bajsar av sig själv o så nu vilket hon inte gjorde innan man fick hjälpa henne med en tops i rumpan..
va skönt ..
min tjej vakande 3 h för de va inmatat sen helt plötsligt sov hon hela nätterna o nu sover hon från cirka 21 till 8 =) hur går de för eran??