Inlägg från: gunilla m |Visa alla inlägg
  • gunilla m

När blir en baby tillräckligt stadig i huvud och rygg för att kunna sitta i barnstol?

Det finns en stol i plast som heter Bumbo. I den kan barn sitta från cirka tre månader. Vi har ingen sådan stol men jag minns att jag satte dottern i vår antilopstol med uppblåsbar kudde runt om när hon var cirka tre månader. En liten stund i taget men hon gillade det skarpt. Hon var tidig med att hålla huvudet själv och jag upplevde henne som väldigt stadig tidigt.

Jag vågar inte säga att något är riskfritt men träning gör ju att hon blir starkare i sina muskler och det verkar som du har en stark och viljeinriktad dotter.

• gunilla m

Glömde skriva att vi till vår antilop har ett bord man kan knäppa dit. Perfekt att lägga leksaker på som bebisen kan plocka med och undersöka när de sitter i stolen. De får dessutom stöd i bordet när de lägger upp armarna där.

• gunilla m
    LeiaBus2010 skrev 2010-12-06 23:46:49 följande:
    Det låter ju perfekt!
    Vart kan man få tag på en sådan stol? Möjligtvis på babyproffsen kanske?
    IKEA eller på blocket. En av de säkraste barnstolarna på marknaden och dessutom en av de billigaste. Tror stolen kostar 129 kr numera och bordet en femtiolapp kanske? den uppblåsbara dynan som vi har finns inte längre på IKEA att köpa vad jag hört utan istället är den en dyna i frotté. Har du tur kan du kanske hitta en komplett på blocket (stol, dyna och bricka).
Svar på tråden När blir en baby tillräckligt stadig i huvud och rygg för att kunna sitta i barnstol?