Inlägg från: Amy1983 |Visa alla inlägg
  • Amy1983

När blir en baby tillräckligt stadig i huvud och rygg för att kunna sitta i barnstol?

Min dotter var 2,5 månad när hon började "träna" på att sitta i barnstolen. Jag köpte en dyna som stöttade henne på båda sidor samt hade hög rygg så även nacken fick stöd. Men i början satt hon bara ett par minuter åt gången. Ville hon vara med längre fick hon sitta i sin bilstol på köksbordet. Nu är hon 5 månader så nu sitter hon stadigt med stöd och kan sitta längre stunder i sin stol. Det är tur det för jag vågar inte ha henne i bilstolen på köksbordet längre nu när hon är så pass rörlig.

Hoppas det gav lite svar iaf

Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • Amy1983
    gunilla m skrev 2010-12-06 23:24:09 följande:

Det finns en stol i plast som heter Bumbo. I den kan barn sitta från cirka tre månader. Vi har ingen sådan stol men jag minns att jag satte dottern i vår antilopstol med uppblåsbar kudde runt om när hon var cirka tre månader. En liten stund i taget men hon gillade det skarpt. Hon var tidig med att hålla huvudet själv och jag upplevde henne som väldigt stadig tidigt.

Jag vågar inte säga att något är riskfritt men träning gör ju att hon blir starkare i sina muskler och det verkar som du har en stark och viljeinriktad dotter.

Vi har också en antilop! Och som sagt, dottern var 2,5 månad när hon började sitta i den men obs! Bara korta stunder för träningens skull så kan de bli längre efter hand
  • Amy1983
    gunilla m skrev 2010-12-06 23:50:50 följande:
    IKEA eller på blocket. En av de säkraste barnstolarna på marknaden och dessutom en av de billigaste. Tror stolen kostar 129 kr numera och bordet en femtiolapp kanske? den uppblåsbara dynan som vi har finns inte längre på IKEA att köpa vad jag hört utan istället är den en dyna i frotté. Har du tur kan du kanske hitta en komplett på blocket (stol, dyna och bricka).
    Japp stämmer! 129:- för stolen på IKEA. Vi har ingen uppblåsbar dyna till dottern men den är ändå tjock och stödjande. Tror att du kan hitta en sån hos babyproffsen
  • Amy1983
    LeiaBus2010 skrev 2010-12-07 00:07:41 följande:
    oo nu måste jag ut o leta :)
    Kollar Ikea först, men det är den där i något skumm material vi pratar om väl? eller är det envanlig stol med ben?
    Ursäkta mitt ovetande, haha
    Här har du en länk till stolen:
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00069725
    Och här är till bordet som hör till:
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40076093
Svar på tråden När blir en baby tillräckligt stadig i huvud och rygg för att kunna sitta i barnstol?