• Sunshine85

49 cm i huvudmått vid 7 månader Vad har era haft `?

lite orolig då det är ganska stort eller ?

• Svar på tråden 49 cm i huvudmått vid 7 månader Vad har era haft `?
  • kajsa8

Kan inte bvc skriva ut en kurva till er för att se hur han ligger på skalan?

• kajsa8

Ok, vad säger sköterskan då?
    Vår lilla flicka har litet huvud. Men inte under strecken.
    Kanske kan vänta tills nästa besök och se om det växt igen ? Ta då upp att du blir orolig när huvudet är så story och vad det kan bero på och se till att få något svar.

• Mirakel händer

Sonen hade 45,2 vid ca 7 månaders ålder.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • myskatt

Tilde är fem år och har 49-50 nu .

42 hade hon vid 7 månader.

(Hon ligger två krvor under medel)

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Sunshine85

okej var på ultraljud idag och allt var helt normalt han har bara stort huvud:) men hans längd ligger ju på samma kurva alliså översta strecket så kanske inte så konstigt. halbrorsan har oxå stort huvud

• Jkpg Deluxe

han kanske bara "har" ett stort huvud? :) han kanske bara är allmänt stor hela han?! :)

• Dima79

min son hade 43,8 cm vid 4 månaders kontrollen och 37 cm när han föddes! iofs vägde han 5005 vid födseln så han är stor hela han. men han följer sin egen kurva finfint fast den ligger nått streck över..Glad

• CorinnesMamma

min tjej har också bortåt 48-49cm, och har alltid haft "stor huvud". Två streck över "normallinjen", läkarna misstänkt att hon hade vätska som inte rann igenom som den skulle så vi gjorde ultraljud på hennes huvud när hon va drygt 2månader gammal, men inget vätska där inte :) hon har helt enkelt bara ett lite större huvud :) Det ser inte konstigt ut eller så. Det jobbiga är väl bara att hitta mössor som passar, den hon har nu är för barn 2-4år, haha :)

• Sunshine85

corinnesmamma : var hon 7 månader när hon hade 48-49 i huvudmått? har du och pappan kanserk lite större mått ni med `` ? så är det iaf med oss jag har 58 och min kille 60

Svar på tråden 49 cm i huvudmått vid 7 månader Vad har era haft `?