Inlägg från: Amelie av Paris |Visa alla inlägg
  • Amelie av Paris

Byta ersättning mot välling

Gostosa skrev 2010-12-03 18:44:26 följande:

Någon?

Undrar samma sak...
  • Amelie av Paris

Jag fick tipset av dietisten att tillsätta lite kli i mjölken. Mitt barn har svårt att hålla sockret, och måste matas ofta. Nu minns jag inte vilken sorts kli dietisten rekommenderade, och jag måste ringa igen för att få veta rätt mängder och sort. Det är väldigt obra om det blir för mycket fibrer i maten eftersom tarmarna får det svårt, det kan tom vara farligt! Men det finns nog både ett och annat man kan blanda i ersättningen för att göra måltiden stadigare. Man måste alltid kolla med en dietist innan man testar. Det är lätt att det blir fel bara för att man inte har tillräcklig kunskap själv om allt som kan gå fel för de små. Jag har inte kollat näringsinnehållet i välling och jämfört men för min bebis är det nog snart dax att börja så smått. Har också som du blandat lite fruktpuré i mjölken och förstår precis hur du tänker, det ska liksom ligga kvar i magen och ge energi under längre tid än bara ersättningen. Min bebis är född tidigt men är 5 månader nu, korrigerat. Hon kräks också väldigt mycket och ofta. Hon äter ingenting via munnen utan sondmatas. Ring en dietist på barnkliniken och rådgör.

• Amelie av Paris

Fråga om du kan koka maizena och använda det tillsammans med ersättningen.

Svar på tråden Byta ersättning mot välling