Inlägg från: lias |Visa alla inlägg
  • lias

Kaninen fryser!

Vi har utekanin, och det är inte synd om den. Tänk på alla vilda kaniner, de klarar ju kylan. Vi har byggt en liten hage runt buren, så han kan hoppa in och ur sin bur när han vill. Har även flera vattenflaskor så man kan byta flaska när vattnet fryser. Tror faktiskt kaniner är mer lämpade att ha ute än inne 

• lias
    Registrerad skrev 2010-12-02 19:44:22 följande:
    Kan du inte köpa en till kanin då så han får sällskap?
    Eller trivs de inte i sällskap?
    Sorry men jag kan ingenting om kaniner...
    Det brukar inte funka med två kaniner. Två hannar skulle förmodligen försöka ta död på varandra. Har haft två kaniner, men de var systrar.
  • lias
    i think you made it angry skrev 2010-12-03 00:45:51 följande:
    Har haft två han kaniner tillsammans, dock bröder men gått super bra. Viktigt med massa halm och spån, hade iof en isolerad del i min kaninbur men de satt ute i Norrlandsvintern så, har man tillgång tillgarage kan man ha buren där över vintern som ett alternativ.
    Jag trodde inte det var lämpligt. En vän till mig hade två bröder som utekaniner. Gick hur bra som helst i flera år, sen en morgon hade de slagits och den ena var så illa skadad att den fick avlivas :(   Men å andra sidan lever vilda kaniner i flock. Vi har iaf en ensam utekanin, som blir ompysslad dagligen.
Svar på tråden Kaninen fryser!