• Jennywise

Nån mer Harry Potter frälst? Obs! Läs bara om du är klar med Halvblodsprinsen!

Har precis avslutat senaste boken och är nästan i chock!
    Att Dumbledore skuller bli mördad av Snape hade jag aldrig trott! Okej att man alltid har tyckt illa om honom men eftersom Dumbledore litade på honom så utgick man ju från att han var bra innerst inne.. och nu det här! Fy faan vilket svin! Dumbledore som hållt honom om ryggen i alla år. Då har man inte mycket till samvete. Kan bara inte fatta det. Hur ska det gå för Fenixorden nu då när Dumbledore är borta? Känns nästan som om nån jag känner dött.
    Och hur tusan ska man kunna vänta i flera år på att få läsa resten?? Är så nyfiken att jag kan dö!
    Nån som har några teorier om vad som kommer hända? Jag tror att Harry Potter är en utav Voldemorts såna där Horrokruxer och att det är därför han kan se in i Voldemorts hjärna, eftersom han har en bit av hans själ i sej. Nån som är beredd att hålla med?

• Svar på tråden Nån mer Harry Potter frälst? Obs! Läs bara om du är klar med Halvblodsprinsen!
  • Deathstar

Intressant teori. Jag kan nog kanske hålla med lite där. Själv så vill jag tro att Dumbledore inte är död egentligen utan att Snape och han har lurat alla på något konstigt vis. Det är helt ofattbart att han skulle vara DÖD!

• dragonlady

.... här kommer en , desperat, idé...... Kan det tänkas att det inte var den riktiga Dumbledore utan en Polyjuice-kopia???? Eller att Dumbledore var ett av Horrokruxen??

• Emblis

Har just läst klart den! Håller med om Ayreona, tror att Snape lurats på något sätt så att alla (ffa Voldemorts gäng) ska tro att Dumbledore är död. Tex kanske man kan förtrolla någon annan död att se ut som Dumbledore (för att man ska ha ett lik) mm... Eller så är det bara det att man hoppas...

Intressant teori om att Harry är en horrokrux, det skulle nog kunna stämma.

Två år till nästa bok känns heeeeelt omöjligt!!

• Emblis

*skrattar* Såg inte ditt inlägg dragonlady, satt och formulerade mig, men nu vet jag att det hette polyjuice när man förtrollade utseendet på nån... Tror/hoppas verkligen på det!

• dragonlady

.... är det inte skumt att inte Monsterögat är med i boken???? Han har ju erfarenhet av polyjuice menar jag........ ;-D

• Amarone Classico

Hmmm... läste den i somras och friskar upp minnet....

Att Snape mördade Dumbledore var oundvikligt eftersom han hade svurit att hjälpa Malfoy, om jag inte minns fel. Annars hade Dumbledore tagit kål på Malfoy. Eller hur var det...?

Sh*t, jag måste nog läsa om den

• Emblis

hanna sl: Svor han den obrutbara eden på att hjälpa Malfoy döda Dumbledore eller på att skydda Malfoys liv? Tror inte han var _tvungen_ att döda Dumbledore om det bara var för att skydda Malfoy, finns ju andra sätt att skydda honom på. Men jag minns inte riktigt vad han svor (det är ju säkert två veckor sen jag läste början av boken... så det är väl helt normalt att glömma?? ) Egentligen borde jag läsa alla böckerna från början!

• Amarone Classico

Emblis, som jag minns det så svor han på att skydda Malfoy, och han dödade Dumbledore för att denne var på väg att döda Malfoy.

Men, jag kan som sagt minnas fel, det var ju ett halvår sen eller nåt

• Jenenne

Ojoj. Spännande är det.

Jag vill fortfarande inte tro att Snape är ond. Tror att Dumbledore är död, men att Snape var tvungen att döda honom för att skydda något större, t.ex. sin egen inblandning i Fenixordern. Tror han kör under cover och egentligen är god - och hans insyn i den onda sidan kan vara räddningen och därför värt att offra Dumbledore för.

Harry Potter en del av Voldemort... Ajaj. Det vill jag inte tro. Men intressant! Kan det vara så???

Men är inte J.K.R fantastiskt duktig som lagt ut så många trådar så tidigt i böckerna som sedan plockas upp i senare böcker? Tänker t.ex. på när Harry förstår ormen på zoo tidigt i första boken, och i andra (?) visar sig kunna parseltounge (läser böckerna på engelska, så kan inte de svenska orden). Även detta med Voldemorts horcruxes är ju utlagt redan i första boken fast man inte vet det då.

• Madge

Intressant det där med att Harry skulle kunna vara en horrokrux. Skulle nog kunna stämma.
    Men, vad är det för utlagt om Voldemorts horrokrux som är utlagt i första boken? Måste nog läsa om alla böcker igen

Svar på tråden Nån mer Harry Potter frälst? Obs! Läs bara om du är klar med Halvblodsprinsen!