• Catmamman

    Flera missfall - sköldkörtel antikroppar - vad göra?

    Hej Blombukett och Vilaa,

    Vilaa - Kände bara att jag var tvungen att skriva något då jag smärtsat kände igen mig så i din situation.  Jag har också för mycket antikroppar enligt min gynläkare och fick hade mitt senaste ma konstaterat 16 december i vecka 10.  Jag hade även ett ma i juni som upptäcktes i vecka 12 och ett missfall i september vecka 5.

    För båda ma så har hjärtat slutat slå men inget annat fel har hittats vid ul, dvs inga synliga fel.

    Nu har vi utredning bokad i slutet av januari.  Jag äter Levaxin 25 mg varje dag.  Under graviditeten åt jag även Trombyl och tog Progesteron dagligen.  Tyvärr gick det inte vägen denna gången heller så nu söker jag med ljus och lykta på nätet för att hitta tjejer som lyckats behålla sina barn trots sina antikroppar.  Tror min läkare sa att jag hade 4 ggr fler antikroppar än referensvärdet.

    När det gäller missfallsutredningen vi ska påbörja i januari vet jag inte så mycket detaljer mer än att de vill ta prover på både mig och min man.  Är det nån av er som vet mer om vad man kan förvänta sig att de gör under utredningen?
     
    Mvh,
    Hoppfull och på-något-sätt blivande mamma

Svar på tråden Flera missfall - sköldkörtel antikroppar - vad göra?