Flera missfall - sköldkörtel antikroppar - vad göra?
Hej!
Jag har funderat på om det är det som har orsakat mina missfall också.
Jag har haft 2 Ma:n och 1 missfall, och har mycket antikroppar i sköldkörteln. Missfallsutredningen hittade inget fel förutom att jag har mycket antikroppar, och det är inte bra i sammanhanget, Men enligt min läkare på gyn och endokrinologen så ska inte antikropparna leda till missfall när man är bra inställd på levaxin och att levaxin är ända medicinen mot antikropparna.
Så jag vet inte, men jag fick en son utan problem för 2 år sedan och då hade jag inte sköldkörtelproblem utan det kom efter den graviditeten, och sen kom missfallen.
Jag är iallafall gravid igen nu, i vecka 13 och hitills (var på ultraljud för en vecka sedan) så har det gått bra. men jag vågar inte ropa hej ännu.
Dock kom mina andra missfall tidigare så jag hoppas förståss att denna gång ska vara våran gång.
Jag äter trombyl för säkerhets skull denna graviditet med, men annars har jag bara läst att levaxinet ska göra så man är som vem som helst. Hoppas nån annan vet mer, jag vet bara att jag misstänker att det varit sköldkörteln som ställt till det för mig.