Inlägg från: Rosa socka |Visa alla inlägg
  • Rosa socka

Ljust bajs som luktar jäst!!! :P

Jkpg Deluxe skrev 2010-11-27 19:02:37 följande:
    sonens bajs är inte löst som senap, utan grötigt och tjockt/tungt och väldigt väldigt ljust...beiget....
    Låter som min sons bajs, han är 19 månader och haft så i snart tre veckor.
    Har varit på BVC men så länge allmäntillståndet är bra så är det inget säger de där men ja jag vet inte vad. Flera gånger per dag bajsar han när han tidigare bara gjorde det en gång, vet inte hur länge vi ska vänta ut det heller innan vi går till BVC igen och frågar om det.

Jag tyckte också det var konstigt med ljust bajs och vita klumpar i men den jag pratade med verkade inte tycka det var konstigt.
    ❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Rosa socka

Nej han har inte haft så som det är nu tidigare, inte så här länge iaf så jag kan komma ihåg det så om det varit har det bara varit max en dag.
    Och ja det luktar typ jäst fast äckligare haha, det har en väldigt konstig lukt.

Små barn kan ha dirre upp till tre veckor utan anledning, han har tänder på G men det började före bajseriet så jag tror inte det är det. Alla andra tänder har han inte reagerat alls på så jag tror inte det har påverkat den här gången heller.

Och jo han har vita klumpar i bajset ibland, det kan vara riktigt blekt och se jättekonstigt ut. Som gröt i konsistensen och även slem i det.
    Jag tycker inte det ser rätt ut men BVC säger bara att avföringen kan variera såå mycket och det har jag ju sett tidigare men det här känns som något annat, det hänger heller inte ihop med någon speciell mat utan det är lika vad han än äter. Konstigt tycker jag.

Jag hoppas det går över snart för det är förjäkla jobbigt att behöva byta blöja efter nästan varje fis..

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Rosa socka

Hur har det gått för er?

Vi har träffat läkare två gånger genom BVC eftersom vi märkte att våran son har en knöl på magen, efter en magsjuka i mitten av februari blev han bra i magen och bajsar nu normalt. Konstigt.
    Det höll alltså i sig sen början av november till mitten av februari och vi märkte inget samband med något han åt eller någon sjukdom eller liknande utan det var bara dåligt bajs.
    Knölen på magen är mest troligt bråck och vi ska till läkare i april igen och då ska en remiss skickas till barnmedicin för att se om något ska göras.

❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
Svar på tråden Ljust bajs som luktar jäst!!! :P