Inlägg från: bellskk |Visa alla inlägg
  • bellskk

Vi som kör med crosstrainer hemma

Jahapp, nu har även jag skapat konto endast för att kunna skriva i denna tråden!

Jag har gått i crosstrainer-köpar-tankar i flera veckor nu och det enda som stoppat mig är såklart det eviga problemet med pengar. Den modellen jag hade bestämt mig för var Master Crosstrainer c305 från Intersport, framför allt för att de rear den här i stan nu för ca 4400 kr (jämfört med ca 5600 kr som den brukar kosta) och det är helt enkelt den jag fastnat mest för.
    (Helst vill jag ha Casall x400 men den är för dyr och gillar inte steglängden på x200)

Men nu har det dykt upp nya alternativ begagnat, nämligen Extreme Fit CT850 för 3000 kr (som verkade okej i butiken) och även Energetics ET 5.1 Magnetic för ynka 800 kr!
    Av de jag har klämt och känt på har jag fastnat för steglängd 39-41 då jag är rätt lång och det känns mest naturligt men jag har ingen aning vad det är för steglängd på 5.1an, killen visste inte och hade ej manual kvar.
    Är det någon här som vet?
    Är detta föregångaren till 5.5an möjligen?
    Hjälp mig o vise crosstrainersanvändare!

• bellskk
    bellskk skrev 2013-04-17 21:32:32 följande:
    Jahapp, nu har även jag skapat konto endast för att kunna skriva i denna tråden!

Jag har gått i crosstrainer-köpar-tankar i flera veckor nu och det enda som stoppat mig är såklart det eviga problemet med pengar. Den modellen jag hade bestämt mig för var Master Crosstrainer c305 från Intersport, framför allt för att de rear den här i stan nu för ca 4400 kr (jämfört med ca 5600 kr som den brukar kosta) och det är helt enkelt den jag fastnat mest för.
    (Helst vill jag ha Casall x400 men den är för dyr och gillar inte steglängden på x200)

Men nu har det dykt upp nya alternativ begagnat, nämligen Extreme Fit CT850 för 3000 kr (som verkade okej i butiken) och även Energetics ET 5.1 Magnetic för ynka 800 kr!
    Av de jag har klämt och känt på har jag fastnat för steglängd 39-41 då jag är rätt lång och det känns mest naturligt men jag har ingen aning vad det är för steglängd på 5.1an, killen visste inte och hade ej manual kvar.
    Är det någon här som vet? Är detta föregångaren till 5.5an möjligen?
    Hjälp mig o vise crosstrainersanvändare!
    Med risk för att vara den enda som fortfarande skriver i tråden och är sjukt otränad så tänkte jag bara tillägga att det blev en Extreme Fit CT850 (12 program, korrigerbart motstånd, 39 i steglängd) begagnad men otroligt oanvänd och fin.
    Trodde jag skulle klara åtminstone 20 minuter men än så länge (efter 2 omgångar) har jag bara klarat strax över 10 min och badar i svett och flås efter de minuterna!
  • bellskk
    mjäk skrev 2013-04-23 08:28:03 följande:
    Jag hänger fortfarande kvar. :p

Det var samma för mig i början "20 minuter är säkert easy peasy".. höll på att dö efter fem minuter.  
    Men skoja inte!
    Klarade 20 minuter första gången idag! Intervaller dessutom!! Är sjukt nöjd :D Nu vet jag inte hur mycket man ska gå efter det men min display visar 6,3 km, 156 calories (inte för att det känns så viktigt) - stolt tjej! Nu ska jag bara orka promenera 1 mil ikväll också.. jisses.

Hur går det för dig nu då? Hur länge orkar du gå nu när du hållit på ett tag? Har det hänt något på "formen"?

Jag känner väl inte att det är superviktigt att gå ner i vikt - då jag har gått igenom en sväng med anorexia - så mitt mål är väl egentligen mer att komma i form konditionsmässigt så att min andning (konstiga astmaliknande symptom) vill fungera nog bra för att kunna springa i sommar!
  • bellskk
    mjäk skrev 2013-04-27 10:17:50 följande:
    Duktigt! 
    Jag vet inte heller, brukar inte förlita mig på mätaren på crosstrainern. Funderar på att införskaffa en pulsklocka med kalorimätare och grejer. :)

Nu kör jag oftast en timma om dagen, 30 min på morgonen och 30 min på kvällen. Känns inte så hårt då. :p
    Jag tror att mina lovehandles har blivit lite mindre, och benmusklerna har blivit större. Målet är att få en mer trimmad kropp, slankare, och jag kör styrka vid sidan om också.  
    Men det låter ju jättebra! Härligt när man kan dela upp passet lite också. Pulsklocka har jag också funderat på, men stör mig på att de måste vara så väldans dyra. Tror dock det får bli ett senare projekt.
    Jag brukar också köra styrke efter, just nu kombinerar jag mina tidigare rehabövningar med ett program från i form som fullkomligt dödade lår/rumpa igår! Kunde knappt ta mig ur sängen i morse..
Svar på tråden Vi som kör med crosstrainer hemma