• SweetMama

Nåt tips på snabb viktminskning...??

Körde LCHF för några veckor sen men gick upp i vikt...Nu verkar det svårt att få bort de kilona och jag har som mål att gå ner minst 3-5kg innan jul!

Ge mig era bästa tips för att gå ner snabbt är ni snälla

Ang träning så har jag svårt att få till det med tre små barn och en man som jobbar långa dagar.Tar gärna emot tips på enkel träning man kan få till hemma med barnen hängande runt om

• Svar på tråden Nåt tips på snabb viktminskning...??
  • Pickeli

Gick du UPP i vikt med lchf? Följde du det slaviskt då? verkar jättekonstigt, för det är ju en superbra diet att använda om man inte vill träna så mycket..

I övrigt så får du helt enkelt dra ned på portionerna och inte äta mer än vad du gör av med. Men att gå ned 5 kg på en månad utan att träna kommer tyvärr inte att gå är jag rädd.

Google it!
  • Saarraa

Jag har gått ner snart 6 kg på 4 veckor, och det med hjälp av matdagboken.se. Man fyller i vikt och längd, samt hur aktiv man är så räknar matdagboken ut hur mycket kalorier du bör äta per dag.. Jag bestämde dock ett eget antal (1200 kalorier om dagen), och många tror att det är krångligt, men det är det absolut inte tycker jag. Mitt mål är att totalt gå ner 20 kg, och nu har jag 'bara' drygt 14 kg kvar. Mitt första delmål är att gå ner 8 kg till jul, och nu har jag snart bara 2 kg kvar och jag vet att jag kommer klara det.

Du fyller i det du äter under dagarna, vad och vilken mängd.. och då räknar matdagboken ut hur många kalorier du har fått i dig. Samma sak med träning/aktivitet under dagen, fyll i vad och hur länge du har utövat en viss aktivitet och matdagboken räknar då ut hur mycket du har förbränt :) Jag motionerar ungefär 30 minuter per dag, promenad. Men jag fyller även i dammsugning och övrig städning, för det räknas som aktivitet på matdagboken också.. även snöskottning :)

Jag äter aldrig över 1200 kalorier, oftast hamnar jag på 700-800 kalorier, och nej jag svälter mig inte. Jag äter stora portioner, men som är fattig på kolhydrater (som t.ex pasta, ris, potatis, bröd), sånt undviker jag så gott det går. Äter mycket quornprodukter (som är otroligt goda tycker jag) och lite grönsaker till.. Dricker alltid ett stort glas vatten innan jag börjar äta. Äter både lunch och middag, men någon frukostmänniska är jag inte. Brukar dricka en kopp te på förmiddagen, till mellis och en på kvällen. Jag äter aldrig något efter middagen, utan vill jag ha något på kvällen så blir det en kopp te.

Godis/snacks och läsk/saft har jag slutat helt med, och det var tungt dom första dagarna.. Men sen gick det bra och det är väldigt sällan som jag är sugen på sånt faktiskt.

I min blogg har jag en kategori som heter Min viktresa, du kan ju kolla in där och se ungefär vad jag brukar äta :) Och det är bara att fråga om du undrar något.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • SweetMama
    Pickeli skrev 2010-11-26 14:14:13 följande:
    Gick du UPP i vikt med lchf? Följde du det slaviskt då? verkar jättekonstigt, för det är ju en superbra diet att använda om man inte vill träna så mycket..

I övrigt så får du helt enkelt dra ned på portionerna och inte äta mer än vad du gör av med. Men att gå ned 5 kg på en månad utan att träna kommer tyvärr inte att gå är jag rädd.
    Nu skrev jag ju inte att jag INTE skulle träna...

Jag följde LCHF perfekt...men tyvärr funkade det inte denna gång!Körde en kortare period för nåt år sen och då rasade jag i vikt...
  • SweetMama
    Saarraa skrev 2010-11-26 14:44:40 följande:
    Jag har gått ner snart 6 kg på 4 veckor, och det med hjälp av matdagboken.se. Man fyller i vikt och längd, samt hur aktiv man är så räknar matdagboken ut hur mycket kalorier du bör äta per dag.. Jag bestämde dock ett eget antal (1200 kalorier om dagen), och många tror att det är krångligt, men det är det absolut inte tycker jag. Mitt mål är att totalt gå ner 20 kg, och nu har jag 'bara' drygt 14 kg kvar. Mitt första delmål är att gå ner 8 kg till jul, och nu har jag snart bara 2 kg kvar och jag vet att jag kommer klara det.

Du fyller i det du äter under dagarna, vad och vilken mängd.. och då räknar matdagboken ut hur många kalorier du har fått i dig. Samma sak med träning/aktivitet under dagen, fyll i vad och hur länge du har utövat en viss aktivitet och matdagboken räknar då ut hur mycket du har förbränt :) Jag motionerar ungefär 30 minuter per dag, promenad. Men jag fyller även i dammsugning och övrig städning, för det räknas som aktivitet på matdagboken också.. även snöskottning :)

Jag äter aldrig över 1200 kalorier, oftast hamnar jag på 700-800 kalorier, och nej jag svälter mig inte. Jag äter stora portioner, men som är fattig på kolhydrater (som t.ex pasta, ris, potatis, bröd), sånt undviker jag så gott det går. Äter mycket quornprodukter (som är otroligt goda tycker jag) och lite grönsaker till.. Dricker alltid ett stort glas vatten innan jag börjar äta. Äter både lunch och middag, men någon frukostmänniska är jag inte. Brukar dricka en kopp te på förmiddagen, till mellis och en på kvällen. Jag äter aldrig något efter middagen, utan vill jag ha något på kvällen så blir det en kopp te.

Godis/snacks och läsk/saft har jag slutat helt med, och det var tungt dom första dagarna.. Men sen gick det bra och det är väldigt sällan som jag är sugen på sånt faktiskt.

I min blogg har jag en kategori som heter Min viktresa, du kan ju kolla in där och se ungefär vad jag brukar äta :) Och det är bara att fråga om du undrar något.
    Hur vet du vad du ska äta?Finns det mattips osv?
  • SweetMama
    Saarraa skrev 2010-11-26 14:44:40 följande:

Har reggat mig på Matdagboken nu...men jag fattar inte hur jag skriver in måltiden Fattar ingenting...
  • SweetMama

Glöm mitt tidigare inlägg Fått ordning på den nu...

• Saarraa

Jag äter mycket quornprodukter, kyckling, fisk, kött.. Men jag äter väldigt sällan pasta, ris, potatis och bröd. Men OM jag äter t.ex pasta så äter jag bara 1 dl. Jag väljer bort sånt som innehåller mycket kolhydrater och mejeriprodukter är inte heller något som jag äter.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • frisk man

Hej

Jag har l?nge haft otroliga problem med min vikt och har pendlat mellan 112-117kg under cirka 10 ?r, och hade pr?vat allt som gick! Men ingenting fungerade... gick ner ett kilo - och upp tv?. bantade 10, men gick upp 12 och s? h?ll det p?. Tills en dag d? min v?ninna tipsade om n?gonting som heter Raspberry Ketone. det ?r ett 100% naturligt l?kemedel tillverkat av endast naturliga ingredienser, och det ?r det enda som har fungerat f?r mig! Sedan cirka ett ?r tillbaks ligger jag p? stabila 72 kilo och som det ser ut nu s? kommer jag stanna kvar d?r. Raspberry Ketone kan k?pas p? ett flertal hemsidor med direktleverans hem till d?rren. jag har best?llt ifr?n olika leverant?rer men b?st pris och b?st service som jag upplevt ?r utan tvekan APOTEK101.
    Kan varmt rekommenderas!

Lycka till med att bli av med era extra kilon!

Kram

• sveiney

Har varit överviktig i årtionden men nu nästan rasat i vikt efter att jag började med AlgBörjes matsmältningstabletter. Det räcker att ta ett par stycken för måltid för att öka förbränningen som gör att man går ner i vikt.

Behöver inte längre anstränga mig för att går ner och har inte märkt några obehagliga biverkningar.

Dessa bantningspiller gör att matlusten minskar och smältningen går fortare

Innehåller endast naturliga ingredienser, örter, havsväxter, växtfiber från Akaciaträdet som kan hjälpa vid bantning.

Köper regelbundet dessa på nätet hos www.econordica.se

Tycker ni ska även prova någon tid och se om de inte hjälper er också.

Svar på tråden Nåt tips på snabb viktminskning...??