Mary Jo skrev 2010-11-28 22:06:48 följande:
Sådär gör min tjej hela tiden! Speciellt när hon blir arg över ngt. Om hon inte vill sitta i stolen eller liknande.
.....och vevar med armarna gör hon hela tiden..
Måste få fråga om du är orolig över ngt med ditt barn när du alltid ställer frågor i stil med denna "Gör ditt barn på si och så många månader så här och sådär" ? Menar absolut inget illa
Haha okej! :) Ja jag är ju det! Kan ju tillägga att jag kanske är lite nojjig av naturen också, sen har andra en förmåga att göra mig orolig om något inte passar in i "deras mall". Men pga hyperaktivitet o han känns lite sen på diverse saker (vet såklart att bebisar kan vara sjukt olika men man kan ju inte låta bli att bli orolig ändå) så är jag lite orolig över autism/adhd el ngt annat. Men jag ska faktiskt gå till en barnpsykolog för min oro och också för att kolla om mina farhågor är realistiska el inte (även om jag vet det är kanske lite tidigt och säga). Skulle fått en tid för länge sen men inte fått någon ännu. De kanske har glömt bort mig förvisso så är väl lika bra att påminna!
Men jag tror jag också kanske är lite mer frågvis o undrande än andra just när man har ett så aktivt barn pga jag själv aldrig tagit hand om små barn innan, haft småsyskon eller liknande. Då har det alltid varit äldre barn. Så jag vet ju inte hur det ska vara el kan vara heller även fast jag som sagt vet det kan skilja sig mycket från bebis till bebis. Och jag är helt enkelt en sån som vill veta allt! Och det jag inte vet vill jag ta reda på. :P