• Trissy

Hjälp! Bältet är för kort.

Hej.

Jag har en son på 2 år som är ca 95 cm lång. Problemet är att jag inte längre kan få på honom bältet i någon av våra 2 barnstolar när han har overallen på sig. Vi har även stora problem med att få in benen då han i princip sitter med knäna i bröstet, i alla fall i den lilla bilen.
    Att avstå från ytterkläder mitt i vintern är inget val för oss, inte heller att byta om i bilen, av flera personliga själ.

Jag vill absolut inte att han ska sitta framåtvänd, och har faktist inte råd att köpa nya barnstolar nu heller. Jag minns inte exakt vad märket heter på den ena, men den andra är en Brio Zento. Vi hade samma problem med babysyddet och var därför noga med att leta efter en bilstol som han skulle kunna ha långt upp i åldrarna. Han är långt ifrån både länd/ålder/vikt-gränserna.
    Jag vet att tillverkarna inte tycker att barn ska ha ytterkläder på sig i bilen, men det funkar inte i verkligeheten. Ska vi åka längre sträckor så tar vi av oss alla ytterkläderna självklart. Men till vardags åker vi mest kortare turer.

Jag kan väl inte vara ensam om detta problemet?
    Det jag hoppas på är att det finns något sätt att förlänga bältet kanske? VI har frågat i affären men de bara skakade beklagande på huvudet.

Jag hoppas någon kan komma med något klokt tips.

//Trissy

Svar på tråden Hjälp! Bältet är för kort.