Inlägg från: Gnudotter |Visa alla inlägg
  • Gnudotter

Tror jag blir galen...

Hej,

Vi har försökt bli med barn i över ett år nu. Jag äter pergotime eftersom jag har pco och ingen egen ägglossning. Jag har under hela året bara fått ägglossning en gång trots pergo.

Senast besöket hos kliniken så kläcker dom ur sig att man kan ta en ägglossningsspruta för att se till att det funkar. Jaha det vore ju bra om jag vetat lite tidigare! Istället har jag gått ett år i onödan känns det som. Dessutom har dom höjt min dos pergo till 3 tabletter om dagen eftersom jag inte fått äl. Detta har dom gjort utan att kolla med vul om jag har haft äggblåsor.

Nu till det som gör mig galen!!! Som ni säkert vet så är det dålig tillgång på pergotime pga strul hos tillverkaren. Men jag hade tur för nån månad sen och hittade ett apotek som hade. Så långt bra, börjar min kur och äter enligt ordination 3 tabletter om dagen. På vul kontroll i måndags visar det sig att jag har flera äggblåsor på gång. Och imorse på vul så har 4 blivit tillräckligt stora för att kunna ägglossas.

Doktorn sa då förstås att nu får ni inte ha sex, du ska äta provera för att avbryta detta. Självklart vill jag inte ha fyrlingar! Men det tar emot att avbryta när jag äntligen har chansen att med ägglossningsspruta verkligen få ägglossning.

Men jag kan ju inte chansa eller? Tänk om det blir två eller fler, det går ju inte.
    Jag undrar bara vad sannolikheten är att flera ägg skulle bli befruktade? Är jag galen som ens tänker tanken att kanske försöka?

• Svar på tråden Tror jag blir galen...
  • Gnudotter

Hej Von Ellsen,

Vi gjorde det inte och i efterhand kändes det bra. Jag var nog lite allmänt galen som man kan bli i den här situationen.

Anti-månglingar är jag väl inte egentligen men trillingar eller fler är inte något jag längtar efter (tvillingar har jag drömt om ibland). Vi har redan två barn och då skulle det vara ganska jobbigt att plötsligt ha fem! Våra barn kom båda till med hjälp av pergotime och tog 1-2 år av behandlingar per barn att få till. Nu är vi på gång igen och har redan passerat ett år med försök på trean.

Kram tebax

Svar på tråden Tror jag blir galen...