Inlägg från: Anonym (såsatanstrött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (såsatanstrött)

Boendestöd?

Någon här som vet vad ett boendestöd gör?
    Jag vet att det kan vara olika från person till person men tex handlar dom, hämtar dom medicin, hjälper att laga mat, städa, få ut på aktiviteter eller bara ta en promenad?

Jag är så jävla trött på den här hopplösa komunen och deras "boendestöd" som är fixat
    till min mamma... tyclker att dom aldrig är där hos henne sen får jag fixa matlådor till min mamma
    då hon är så jävla okapabel till att laga mat så hon väljer hellre att antingen äta något alls
    eller äter lätta saker som fil och mackor..
    Sen handlar jag åt henne och hämtar ut hennes medicin..

Jag börjar bli seriöst less på detta då jag har en egen familj, 2 barn varav ett spädbarn.
    Sover knappt på nätterna och sen att behöva ta hand om en stor bebis är fan inte kul..

Min mamma är dålig psykist och fysiskt, handikappad i ena benet sen har hon en massa psykiska åkommor som tex biopolär eller hur det nu stavas sen deprimerad, panik ångest, paranoid sen börjar hon bli väldigt mycket efter. Svårt att komma ihåg, ställer världens dummaste frågor, är som en stor bebis helt enkelt..

Kommunen är inte mycket för att snacka med mig, förstår jag när det är sekretess men vafan om människan är nästan okapabel till att ta hand om sig själv och har svårt att ta in saker i huvudet och förstå så måste de väl komunicera med familjemedlemar och inte bara med personen det gäller?

• Svar på tråden Boendestöd?
  • Anonym (såsatanstrött)

Min mamma har en doktor som skriver ut medicin och hon har tagit det i flera år.
    Men sen tänker hon väldigt mycket negativa tankar och tycker allt är skit och då kan man ju inte må bra om man inte försöker?

Vad är en "god man"?

Om jag ska vara ärlig så orkar jag inte lära mig allt om min mammas psykiska sjukdommar m.m
    då jag redan är sönder stressad och trött så in i norden..

Hade turen nu att hennes boendestöd ringde för en stund sen så då sa jag till morsan att ta hennes mailadress så jag kan skriva ett mail till henne.

För ja jag vill veta vad som händer och bestäms runt min mamma då det förra boende stöder lurades väldigt
    mycket. Påstod att hon varit hos min mamma 2-3 gånger i veckan men att mamma inte velat ha hjälp då.
    Och sen när min mamma har sagt att nä hon har inte varit här, 2 gånger på flera veckor hade hon varit hos mamma och vänt i dörren direkt pga att hon måste till apoteket till sig själv.
    Och sen påsod boendestödet att mamma va virrig och glömt eller varit påverkad då hon varit där och därför inte mins. Nu har mamma en granne som bor en trappa ovanför henne som håller ett litet öga på mamma och hjälper henne lite och backade upp mamma att något boendestöd inte varit där. sen skulle faktist min mamma ha berättat det per telefon då hon ringer mig ett x antal gånger om dagen..

Svar på tråden Boendestöd?