Boendestöd?
Någon här som vet vad ett boendestöd gör?
Jag vet att det kan vara olika från person till person men tex handlar dom, hämtar dom medicin, hjälper att laga mat, städa, få ut på aktiviteter eller bara ta en promenad?
Jag är så jävla trött på den här hopplösa komunen och deras "boendestöd" som är fixat
till min mamma... tyclker att dom aldrig är där hos henne sen får jag fixa matlådor till min mamma
då hon är så jävla okapabel till att laga mat så hon väljer hellre att antingen äta något alls
eller äter lätta saker som fil och mackor..
Sen handlar jag åt henne och hämtar ut hennes medicin..
Jag börjar bli seriöst less på detta då jag har en egen familj, 2 barn varav ett spädbarn.
Sover knappt på nätterna och sen att behöva ta hand om en stor bebis är fan inte kul..
Min mamma är dålig psykist och fysiskt, handikappad i ena benet sen har hon en massa psykiska åkommor som tex biopolär eller hur det nu stavas sen deprimerad, panik ångest, paranoid sen börjar hon bli väldigt mycket efter. Svårt att komma ihåg, ställer världens dummaste frågor, är som en stor bebis helt enkelt..
Kommunen är inte mycket för att snacka med mig, förstår jag när det är sekretess men vafan om människan är nästan okapabel till att ta hand om sig själv och har svårt att ta in saker i huvudet och förstå så måste de väl komunicera med familjemedlemar och inte bara med personen det gäller?