Hemutredning nov 2010
Lycka till till er alla!
Ett litet tips till er som det går trögt för med möten och att få utredningen klar:
JAg pratade med min organisation och vi hade en kötid som gjorde att vi var aktuella för att skicka ansökan till flera länder, de skickade ansökningarna i klump och hade inte vårat medgivande kommit in innan de skickade så hade vi fått vänta i ett halvår till. Jag sa till utredaren att organisationen sagt att om inte medgivandet kom in i tid skulle vi bli fördröjda minst ett halv år till i vår barnväntan och då blev det fart!
Det hela slutade med at vi fick förfrågan om ett barn 3 veckor efter medgivandet från ett helt annat land genom en annan organisation men det kunde vi ju inte veta när vi bad utredaren att skunda sig!
Kanske värt att kolla vad som gäller och sedan berätta för utredarna vilka förutsättningar ni har och vad deras segande innebär!
Till Gottelina vill jag säga att jag är ganska övertygad om att hela "förmögenheten" ska räknas mot skulderna. Med "förmögenhet" räknas allt ni äger dvs även det belopp erat lösöre är beräknat till i hemförsäkringen, bilar, båt, husvagn, konst mm inte bara de tillgångar ni har i rena pengar! Det andra kan ju i teorin bli pengar om ni säljer det!
Lycka till från
Fabbemam