Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

Hemutredning nov 2010

Kanske ska hänga på här? Utredning nr två för syskon . Vi ska starta upp i januari och samlar de första dokumenten nu.

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72

Kluran: Hur länge har ni varit hemma? Vi räknar med att ha varit hemma minst 2 år innan vi åker igen.. vår utredning lär ta minst lika lång tid som sist (8 månader).  Samma land blir det om vi får bestämma, men som du vet, allt kan ändras

Ang sexfrågor, det fick vi också..eller, snarare "hur ser du på ert sexuella samliv". Inte mer. Det är för att kolla så man är hyfsat synkad som par (att inte barnlösheten dödat kärleken).

• Namaste72
    TinaM skrev 2010-11-24 20:49:09 följande:
    Hanya72; vilket land har ni adopterat ifrån? under hur lång tid träffades under hemutredningen? och sen, hur länge dröjde det innan ni fick godkänt? bla, bla, 100 frågor
    Vi har en liten tjej från Indien vid BFA. Vår utredning tog 8 månader sammanlagt. 10 möten tror jag. De flesta blir klara på några månader men vår kommun är överbelastad med andra mer akuta ärenden.
  • Namaste72

Kluran: Vad kul, då kanske vi följs åt igen Ni lär ju bli klara innan  oss hur som helst

Tina: Vi stod väl runt 2 år tror jag, eller var det tre? Då hade inte köerna vuxit som nu... idag är vi glada att vi ställt oss i kö hos flera, så vi kan samla tid för syskon.
    Vilka organisationer står ni hos?

• Namaste72

Vi fick väga oss så snällt hos farbror doktorn. Men resten av undersökningen var lite i stil med " jaha, ni mår bra eller?"

Krickita: Visst är ni på gång för syskon eller?

• Namaste72
    villsågärna38 skrev 2010-12-29 16:14:04 följande:
    Hej!
    Vi börjar med vår utredning i januari men hoppas att jag får ställa en fråga här ändå Hur funkar det om man skickar papper till flera länder? Och i klump? Vi står i kö till AC och Bfa sen snart 2 resp 1,5 år tillbaka och till hösten har vi varit gifta i två år. Funderar för fullt på vilket land som är bäst för oss just nu, visste inte att man kunde skicka till flera länder samtidigt.
    Då flikar jag in här... det kan man inte! Däremot kan ni köa i Sverige hos flera olika organisationer OCH till olika länder. Men sen måste ni bestämma er, vilket land och vilken organisation.
  • Namaste72
    villsågärna38 skrev 2010-12-29 19:32:13 följande:
    Jag trodde också det men Fabbemam verkar ju ha varit med om detta. Vi får se vad hon säger
    Nej. Hon skrev att de skickade ansökningar i klump, vissa länder vill ha tex 10 ansökningar direkt på ett bräde. Tror Sydafrika jobbar så.
    Inga organisationer skickar samma akt till flera länder för att man inte ska riskera att bli utsedd som förälder till flera barn.
  • Namaste72
    villsågärna38 skrev 2010-12-29 19:47:28 följande:
    Ja men då är jag med Fattade verkligen ingenting där ett tag. Tack för upplysningen!!
  • Namaste72

Greengal: Jag kan inte svära på att det funkar så i SA, men jag hörde att de skulle starta upp 15 familjer på en gång, och då låter det ju som om en stor lunta ska skickas iväg?

• Namaste72
    Chimamanda skrev 2010-12-30 10:19:55 följande:
    Jag pratade just med AC. Det verkar som om den där "massuppstarten" till SA var mer av en engångsgrej. De sa också att de inte regelmässigt skickar i klump, men att det kan bli så om många har fått barnbesked och det behöver fylllas på etc. Känner mig lite mindre orolig nu.

Jag har särskilda frågor kring ett land och väntar just nu på att den landexperten ska ringa upp mig.
    Blir lite trött på AC i det här ärendet...saken är väl den att det nästan varit helt stopp i SA sen i höstas? Men det är klart, 15 nya ansökningar på ett bräde á ca 50 000 kronor ger ju en rundhänt summa för AC. Oskyldig
  • Namaste72
    Zabka skrev 2010-12-30 12:21:24 följande:
    Jag har ju stirrat på SA-kölistan till förbannelse under hela hösten och det har i princip inte hänt något alls (som tur är, annars hade vi ju inte hittat "rätt" )
    Exakt. Men ett bra sätt för AC att cacha in lite pengar, runt 1 mille kanske? Eller vad betalar man när man startar upp i SA?
  • Namaste72

Grattis Grace!

• Namaste72
    Kluran skrev 2011-01-25 09:17:45 följande:
    Grattis till dig Grace Glad!

Hanya - jag tänkte inboxa dig, men märker nu att jag inte kommer in på din sida längre. Kan du släppa in mig igen är du snäll Glad.
    Ska fixa det
Svar på tråden Hemutredning nov 2010