• mammaNena

hemmamammor????

ha ha. lustigt att du bor i varberg, det gör jag med
    Va hemma med dottern. eller vi satte henne på dagis ett litet tag strax efter hon va 1 år. men sen flyttade vi och fick ingen dagisplats så då va jag hemma med henne i tills hon va runt 3 år.
    Nu har vi fått en liten grabb, ellr nu å nu. han e redan 7 månader! vart tar tiden vägen liksom!?! Vet inte hur länge vi ska vara hemma, men dagis vid 1 år blir deet då inte tal om
    Hade nog kunnat tänka mig sånt där bidrag istället för dagis, men vet inte hur det funkar med barn nr2!?!

• mammaNena
    lycklig1977 skrev 2010-11-22 14:06:52 följande:
    hej helena!

grattis till lillemannen!! aaa tiden går mycket fort! jag kan knappt tro att det gått 3 år redan!!! det känns inte så iaf!  vi vet inte riktigt när våran ska börja på dagis??? så fort han har lämnat blöjorna helt??? vet ej ännu???  nu väntar vi barn nr 2 å vi kommer att få i början av juli, vet inte riktigt hur det fungerar med pengar med nr 2, hoppas att det inte blir en besvikelse iaf?????
    vad gör ni för att roa er????
    Dottern (5år) går på dagis och kan knappt vänta tills nästa höst när hon ska börja F klassen! henne hade jag inte kunnat ta från dagis nu, hon älskar att vara där och leka med sina vänner!
    Men lille man, nja vad gör vi. vet inte riktigt! dagarna bara rullar på och jag får inget gjort tycker jag
    Grattis till eran blivande bebis!
    Vart i varberg bor ni? vi bor i valinge, så ca 1.2 mil nord ost.
  • mammaNena
    lycklig1977 skrev 2010-11-23 13:18:03 följande:
    vi bor i stenåsa, på öders gränd, mittemot garden center eller blomsterlandet! :)
    så roligt att hon gillar att gå på dagis :) !!!  aaaaaa tiden går mycket fort! suck....hahahha känner igen det där med att man inte får så mycket gjort hihiihih skönt att det är över här med det hihihihihi...

hoppas du får en bra dag, här är det så fint med massor av snö!!! :) blir nog pulka till 3 års kontrololen idag :)

ha det fint!
    jaha, så ni bor där. Vi tänkte att vi skulle flytta till stan när vi letade vår första lgh. hamnade i bua då det va så lång kö in till stan. hade nog stått i 3 år DÅ (ca 7 år sedan) men det va ju redan då ca 5 år för att flytta till lgh inne i stan. Men då kom vi på att vi trivs på landet ;)

Men du mår bra i graviditeten eller? jag hade många besvär och va från v 23 sjukskriven och enbart sängläge. Det va ingen hit! Men vi lyckades pussla ihop det. Men sen skulle man ju få igång varenda muskel i kroppen igen, efter att ha legat i sängen i några månader.. det gick inte så bra! Blev ganska irriterad på sjukvården då. va ett väldigt kollande av mig och bebis innan FL, men sen när han väl va ute så fick jag klara mig själv! Hade nog behövt någon dag på någon sjukgymnastik eller liknande.. men det är väll så det fungerar i sammhället..
    hoppas iaf att du mår bra och att pulkan funkade bra idag!
Svar på tråden hemmamammor????