Inlägg från: liag |Visa alla inlägg
  • liag

inte ok att skaffa barn om man är över 50+

Anonym skrev 2010-11-22 12:56:39 följande:
    Jag tycker det är frukttansvärt egoistiskt att skaffa eller att planera att skaffa barn om man passerat 50 +
    Jag menar inte att dessa människor är /blir dåligare föräldrar , utan att dom helt enkelt är för gamla och att dom kunde ha skaffat barn tidigare om dom ville ha ungar.

Nu menar jag inte dessa människor som måste kämpa med olika behnadlingar och kanske påbörjat att försöka skaffa barn runt 40 men inte lyckats förens vid nästan 50 , utan dom som medvetet planerat att skaffa barn efter dom fyllt 50 år.

Läste om en mamma som var 73 och hennes dotter 5 år , fy fan vad illa.

Många tycker det är hemskt när en 17 åring blir gravid , men det är fan så mycket hemskare med en 60 åring.
    Nej det borde förjudas ( alltså på konstgjord väg) att skaffa barn om man passerat 50 år.

Enligt TS:
    De som skaffar barn med behandlingar och hållet på länge och sedan blir gravid vid 50 har då blivit gravida omedvetet?

• liag
    Anna Maja 30 skrev 2011-02-25 03:46:27 följande:
    Hur kommer det sig att din väninna valde att skaffa barn vid en sån hög ålder? Det är ju mycket mer risker att få barn sent också.. Sen känns det väl lite så där halvkul att börja första klass och ha en mamma på 54 bast..

Mina två tjejer tycker det är helt ok att gå i ettan och ha en mamma på 50.

Jag måste verkligen fråga dig vad som inte är halvkul att ha en mamma på 54 år.
    Hur tror du att en person på 54 är?
    Är en sådan person nära döden eller orkar inte leka eller kan inte förstå något eller?
    Skulle vara otroligt roligt att få reda på hur man är när man är 50 plus av er som tycker det är synd om barnen med sådana föräldrar.

Svar på tråden inte ok att skaffa barn om man är över 50+