Inlägg från: bella03 |Visa alla inlägg
  • bella03

inte ok att skaffa barn om man är över 50+

kakmamman skrev 2010-11-22 21:45:15 följande:
    Nej absolut inte.. Föräldrarna e så klart jätte glada. Men jag hade idag inte velat ha en mamma som e 80..Jag behöver henne en lååååååååååååååååååååååånt tid tid.. Mamma!!!!

Klimakteriet infaller för dom flesta innan 50 års ålder!
    visst vill man ha sin mammma jättelång tid framöver, men glöm inte heller vi som förlorat våran mamma alldeles för tidigt. min mamma var en ung mamma, men fick ändå inte hänga med i livet. Sen tycker jag att var och en får själv bestämma hur och när dom vill barnen ska komma. den dagen dom kommer oavsett ålder på mamman så är dom minst lika välkomna i vilken ålder det sen är. Glöm heller aldrig ett barn älskar sin mamma.
  • bella03
    KristenTjej84 skrev 2010-11-23 11:28:43 följande:
    Men tänk om man blir gravid av en olyckshändelse? och ser barnet som en gåva i alla fall?
    man kanske inte tror att man kan bli gravid efter 50 och kör på utan skydd och sedan blir gravid.
    Inte alla gravida 50 + åringar som tycker abort är en bra idé, speciellt om de redan har barn.
    En släkting till mig är 52 och hon har fortfarande inte kommit in i klimakteriet, så det finns undantag.
    Kan också påpeka att hon är emot abort och skulle aldrig kunna göra det.
    Håller med dig, jag vet en del som fått barn efter 45 års ålder, då får ni oxå tänka att detta är en hel del år sen, på den tiden var man äldre än vad man är idag. medelåldern stiger hela tiden pga att vi blir bara äldre och äldre, en 50åring idag motsvarar en 40 åring för en hel del år sen tillbaka. Sen finns det äldre som har ungdomligare sätt att vara än vad en del yngre har. Har stött på 30 åringar som man kan tippa en ålder som är mycket högre än 30.
  • bella03
    Mummyfied skrev 2010-11-23 11:43:30 följande:
    Nu finns det ju inga garantier,  men man bör ju försöka finnas till hands för sitt barn så länge det är under ens ansvar, minimum 18 år då alltså - Skaffar man barn vid 73 är ju risken kanske överhängande att man kan råka svika det ansvaret.
    är nog lite svårt att som 73 åring få barn överhuvudtaget.. du får nog sänka åldern rejält där:) sen tror jag dom som tar ansvar tar ansvar oavsett ålder, dom som inte tar ansvar tar inte ansvar oavsett ålder. men jag tror en äldre känner mer hur ansvar är, går inte heller in i det på det viset som då en bra mycket yngra gör.
  • bella03
    Pimpinellan skrev 2010-11-23 15:33:46 följande:
    Och man är självklart garanterad att  få ha sina föräldar i livet länge om de fick en som unga? Skitsnack! Mormor efterlämnade 6 barn mellan 5 och 15 år när hon dog endast 36 år gammal. Pappa dog vid 55 och var "bara" 32 när jag föddes. Min svärfar är 86 och fick barnbarn för två år sen trots att den pappan föddes när svärfar var nästan 46. Ingen vet hur länge man får leva och som försvar för att få barn som ung är det ett uselt argument.
    ett bra inlägg
  • bella03
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 14:56:14 följande:
    Klart det borde förbjudas det är vidrigt.
    Vidrigt hur då menar du??
  • bella03
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 20:48:41 följande:
    Men snälla nån man kan inte gå runt och tänka att "nä men gud jag måste hålla in med mina åsikter för att det kan såra andra" jag kan faktikst själv bli sårad av att inte få framföra dom tro det eller ej, jag beklagar att du är så känslig och tar åt dig men du ska veta att jag inte är den enda som tycker såhär.

Men gå du och må illa jag är glad över att kunna ha rätt i att säga vad jag tycker sen om nån blir sårad på köpet är inte hela världen det är bara åsikter inget annat. Folk har säkert åsikyter om mig också men inte fan sitter jag och gråter för det alla har rätt till att säga vad dom vill.
    Det handlar inte om att hålla in, vissa saker ska man respektera till sina med människor, Jag tror du rentav är en bitter person som går och stör dig på det mesta i livet. En bråkstake som måste hävda sig så ingen kan se vilken sårad själ du är. Väx upp
  • bella03
    LjubaviMoja skrev 2010-11-24 17:04:41 följande:
    Haha eller så känns det bara väldigt bra att säga vad man tycker helt enkelt, men visst du verkar känna mig såååå mycket bättre än vad jag själv gör.
    Man behöver inte känna dig, för att förstå hur du funkar
  • bella03
    LjubaviMoja skrev 2010-11-24 17:13:59 följande:
    Jasså det var något nytt , var det något mer
    Nä det var inget mer, orkar inte lägga energi på dig. men håll på du. det mår du säkert jättebra i
  • bella03
    LjubaviMoja skrev 2010-11-24 17:17:45 följande:
    Haha varför börja då öht? Jag mår jättebra livet rullar på som den ska och att få kunna säga vad man tycker är bara för härligt.

Ha det bra hej svejs

Börja? Jag vill som du säga det som känns bra, det har jag gjort nu

så hej svejs med dig med
Svar på tråden inte ok att skaffa barn om man är över 50+