Inlägg från: Gladabarnensmamma |Visa alla inlägg
  • Gladabarnensmamma

inte ok att skaffa barn om man är över 50+

LjubaviMoja skrev 2010-11-23 14:56:14 följande:
    Klart det borde förbjudas det är vidrigt.
    Vilken tragisk inställning till livet.
    Menar du på fullaste allvar att t.ex. jag (39) & min man (49) med två barn på 2 & 4 år borde förbjudas att skaffa oss ett tredje barn? Kommentarer som dina kan vara otroligt träffande och sårande ska du veta. Vi längtar enormt efter ett tredje barn och har gjort länge - åsså läser man något så genomelakt som din kommentar. Fy fan säger jag, har du inget hjärta?
  • Gladabarnensmamma

Tack du har utförligt svarat på min sista fråga.
    Attityder som "jag skiter i vem jag sårar, bara jag får gapa ut mina hjärtlösa synpunkter" vad gäller vilka som ska ha rätten att skaffa barn får mig ärligt talat att må illa. Kan inte alls förstå vitsen att vilja framföra synpunkter som verkligen kan såra - mår du bättre av det på något sätt?  

• Gladabarnensmamma

ojdå - med den attityden borde man inte vistas bland folk (än mindre uppfostra andra människor). Men du låter ung och har massor med tid på dig att mogna till att bli lite mer smidig och berika din emotionella intelligens.
    Under tiden hoppas jag att du råkar ut för ditt eget sätt att bemöta & få andras åsikter nerkörda i halsen

Svar på tråden inte ok att skaffa barn om man är över 50+