Åsa skrev 2010-11-23 18:26:06 följande:
Det där är välj tämligen tänjbart. Det är väl varken större eller mindre sannolikhet att den som är äldre har släktingar som kan ta hand om barnen i så fall än att den som är yngre har den.
Jag får ju acceptera att du tycker att det är alla de där fula orden du använder att få barn som äldre. Även om jag blir ledsen och provocerad och även om det innebär att du kallar såväl mina kära morföräldrar som andra i släkt och bekantskakspkrets dessa ord. Det är inte annorlunda än dem som gärna skulle förbjuda sjuka, handikappade, utlänningar, lågutbildade, tonåringar, arbetslösa, sjukskrivna, ensamstående, homosexuella, personer med fascistoida åsikter, genderblinda, karriärfanatiker, eller någon annan grupp som i deras ögon inte bör få avkomma att få barn om det gick. (Och ja, det är åsikter jag sett luftas även om man oftast inte talar i termer av förbud...) Att det i ett demokratiskt samhälle (som väl är) är omöjligt att både förbjuda och hindra är en annan historia.
Skillanden är att alla du nämde förmodligen har föräldrar.
Ja tyvärr ser det ut så att alla människor har åsikter och alla gillar inte varandras åsikter och man kan inte gilla allt heller.
Men vad jag har skrivit är MINA åsikter och dom behöver INTE gillas är inte ute efter det heller men har lika mycket rätt som alla andra att säga vad jag tycker.