Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

inte ok att skaffa barn om man är över 50+

LjubaviMoja skrev 2010-11-23 14:56:14 följande:
    Klart det borde förbjudas det är vidrigt.
    1. Tycker du att det finns fler områden där dina personliga äckelkänslor ska diktera vad andra ska få göra?
    2. Vad är det som är så äckligt?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 16:24:35 följande:
    Jag har sagt vad jag tycker och du behöver absolut inte hålla med men tydligen har du svårt att acceptera att andra tycker annorlunda.
    Inte alls, jag har väldigt lätt att acceptera att andra tycker annorlunda.

Jag tycker om att gå djupare helt enkelt, det var därför jag frågade. Jag är här mest intresserad hur du kan motivera att dina egna känslor ska styra över lagstiftning eller om du har andra argument. Om du väljer att svara eller inte är helt upp till dig, men jag kan ju knappast förvänta mig att du ska utveckla om jag inte frågar, eller hur?
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 16:24:35 följande:
    Det är äckligt, vidrigt , egoistisk allt på samma gång.
    Ja, det har du givetvis rätt att tycka men tycker du verkligen att det är skäl nog att förbjuda det?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 16:35:26 följande:
    Jag har skrivit lite om den skaen på min blogg så du får gärna kika in där om du vill.
    Det ska jag göra.
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 16:35:26 följande:
    Men att barn ska riskera att förlora sina föräldrar/förälder för tidigt är inte ok. Och sånt trams om att alla kan dö skiter jag i de mer logiska är att man dör när man blir gammal och kraftlös det är så sjukdommarna hinner ikapp än.
    Anser du också att en person som är 20 men har 10-15 år kvar att leva också ska förbjudas att skaffa barn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 18:54:25 följande:
    Men vad jag har skrivit är MINA åsikter och dom behöver INTE gillas är inte ute efter det heller men har lika mycket rätt som alla andra att säga vad jag tycker.
    Det är ingen som har ifrågasatt din rätt att säga vad du tycker, det som kritiseras är dina åsikter och det är en milsvid skillnad som ungefär 90 % av FLs medlemmar har svårt att ta till sig.

Du måste väl förstå att dina åsikter upprör, det du föreslår är dels en kraftig inskränkning av den personliga friheten och dels så förespråkar du förbud grundat på dina personliga känslor och inte rationella argument.

Jag läste din blogg förresten och det jag kunde se var mer av det du skrev ovan, att det är äckligt och egoistiskt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    LjubaviMoja skrev 2010-11-23 19:18:44 följande:
    Det är vad jag tycker och det är vad jag anser att det är egoistisk alltså och varför jag tycker det har jag redan förklarat här och tycker att det räcker.

Sen skiter jag i om det skulle vara 100% emot mig JAG står för vad jag tycker och tänker inte smyga med det bara för att inte uppröra andra.
    Det behöver du inte göra heller men du behöver heller inte gå på defensiven och säga att du minsann har rätt till din åsikt när denna åsikt ifrågasätts, det är det nämligen ingen som har ifrågasatt.

Dessutom undrade jag om du är medveten om att dina åsikter upprör och om du förstår varför folk blir upprörda, gör du det?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-01-12 20:06:36 följande:
    Men denna 73 åring var nog inte 5 åringens riktiga mamma tänker jag, det är biologiskt helt omöjligt jag lovar.
    Det beror på om man anser att IVF gör en till en riktig mamma eller inte. Det finns flertalet fall där kvinnor över 60 har blivit gravida genom IVF. Det finns också ett par fall där kvinnorna varit över 70.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-01-12 20:18:54 följande:
    Men det får man inte utföra på så gamla människor, det är rent livsfarligt att utföra sådana behandlingar på så gamla kvinnor.
    Kan hända, men det har gjorts och kommer att göras.

Det är dessutom inte alla länder som har den sortens förbud.
Svar på tråden inte ok att skaffa barn om man är över 50+