Inlägg från: Prinsessmor |Visa alla inlägg
  • Prinsessmor

Överanalyserande?

Jag är helt säker på att tidigare erfarenheter påverkar. Mat- och sovsituationer är känsliga. Båda mina döttrar har reagerat med att gå tillbaka till "barnhemsbeteende" när de började på förskolan. Jag tror att det är för att miljön påminner om barnhemmet. Minsta dottern började äta mycket och snabbt och hade svårt att reglera intaget. Samma beteende hade hon när hon kom till oss. Det var som att hon inte vågade lämna mat på tallriken (någon annan kanske äter upp den). Men vi hade turen att ha bra pedagoger som var lyhörda för hennes behov. Efter några månader blev det bättre. Storasyster hade väldigt jobbigt med att vara på förskolan över huvudtaget. Efter några månader frågade hon när hon skulle flytta till förskolan. Hon trodde helt enkelt att det var ytterligare ett barnhem som hon skulle flytta till. Hon trivdes aldrig på förskolan. Nu när hon går i skolan kan jag för första gången se henne vara glad över att gå dit. Så fortsätt du att tänka i dina banor jag tror du är på rätt spår. Stå på dig! Du får gärna inboxa mig så kan jag berätta mer om hur vi gjorde med våra tjejer.

Svar på tråden Överanalyserande?