Överanalyserande?
Om det kan finnas ett samband med vadå? Förstod inte riktigt? Har du bott på barnhem eller din dotter? Eller är hon adopterad?
Men jag vill iaf ändå bara skriva att när jag gick på förskolan när ja var liten så hade ja jättesvårt med maten. Jag var ganska kräsen i vanliga fall men på dagis tyckte jag verkligen maten va äcklig. Mina fröknar var jättehårda och tvingade mig att äta vilket gjorde att hela maten på dagis för mig blev jobbigt.. har massa jobbiga minnen. Kommer ihåg att det gick så långt att ja satt och åt och föröskte svälja ner med vatten.. en gång gick det så långt att jag spydde över hela bordet när vi åt.. Kommer ihåg speciellt en fröken som var extra hård och när jag åt med henne så kan ja tänka mig nu i efterhand att det blev en väldig stress för mig..
Jag skrev det här för att nånstans påpeka att det är ett normalt beteende.. som ja även sätt hos många barn när ja själv jobbat på förskola. Tycker det är jättebra att du hjälper ditt barn och lyckades byta pedagog!!! Min mamma var precis som dig att hon servera mig den maten ja ville ha.. men det va för ja skulle få i mig ngn mat. fr ja va sjukt envis och kunde strunta i att äta helt..
hmm.. vet inte om ja ens gav ngt svar på ditt inlägg nu.. förstod nog kanske inte riktigt vad du vill spekulera kring.. haha..