Förvirrad och vilsen PCO-S tjej..
Vart jag mig befinner mig, så får jag alltid frågan "Är det inte dags för er att skaffa barn snart?"
Fick i tidig ungdom diagnosen PCO-S, och fick då tidigt börja med P-piller..
Vikten rusade upp väldans fort under P-piller tiden, och i dag sitter jag här med ca 30 kilos övervikt..
Å vill ha barn
Har varit på undersökning både hos landstingets gyn och på en privat mottagning här i stan..
Har då fått till mig att jag måste gå ner i vikt.. lättare sagt än gjort!
De skrev ut tabletter som primutnor (heter de så) för att få igång menstruationen, (har ingen egen ägglossning), Metformin för sockersuget och har även testat både provera och pergotime.. Utan resultat.
Så.. Nu sitter jag här som en lite fågelunge å förstår egentligen ingenting, vad är det för fel på mig :(
Jag vill också ha barn!
Har läst på en annan sida att många med min sjukdom äter Angus Cactus, Rosenrot, och Omega3 för att bli gravida.. Men kan det verkligen ha en påverkan?
Primutnoren har hjälpt mig med menstruationen, och jag tror att jag fick en ägglossning denna gången.. Fick en "mensliknande" känsla i magen, eller rättare sagt smärta.
Finns det någon mer som har eller har haft det som jag har det nu? Alltså som suttit i samma förvirrade tankar?
Hur har ni fått hjälp eller kommit vidare i bebisverkstaden?