• lyckligtlottad1982

Fsh

Mumlan74 skrev 2010-11-19 14:41:39 följande:
    mitas: det är som Pimpinellan säger lite förhöjt, men absolut inget omöjligt värde. med IVF har ni förmodligen goda chanser att lyckas.
    om du vill ha lite tips på saker som KAN (men inte säkert) förbättra FSH-värdet så är det att dra ner på kaffedrickandet. Koffein kan medverka till att FSH blir förhöjt.
    akupunktur kan också sänka FSH, men det är naturligtvis ingen fool proof-metod.

Lycka till!
    Oj, jag tok dricker SJUKT mycket kaffe. har hört att det inte är bra för fertiliteten, men har bortsett lite från det. Nu ha jag nyligen fått besked om högt FSH och är knäckt över det. Kanske borde tänka över kaffedrickandet. Det är ju bar att tänka över i fler avseenden...  
  • lyckligtlottad1982
    Pimpinellan skrev 2010-12-26 15:59:16 följande:
    Privata IVF-kliniker har gränsen runt FSH 11,men de ser till andra faktorer också som ålder,antal synliga äggblåsor m.m. Ang. munkpeppar har jag två positiva historier:
    en tysk kvinna som hade 18 i FSH och två månader senare var nere på 5! och en annan som försökt få barn i tre år som blev gravid på första försöket med munkpeppar! Man ska alltså inte förkasta det helt utan att ha provat först. Jag provade,men la av för det går inte ihop med progestronvaggisarna.
    Låter ju bra! Jag har köpt munkpeppar men inte börjar ännu för jag håller på med en annan kur för tillfället. vad är  progestronvaggis?
  • lyckligtlottad1982
    Bengalen skrev 2010-12-26 16:29:49 följande:
    Jag fick göra landstingsfinansierade IVF-försök trots att jag hade 18,9 i FSH. Visserligen gick det inte så bra. Av 6 försök ledde två till ET och ett FET, alla med minus dock. Nu har jag sänkt mitt FSH till 3,9.
    Vet du hur du har sänkt ditt FSH? Eller har det bara visat sig bli lägre?

*nyfiken* 
Svar på tråden Fsh