• Pimpinellan

Fsh

Det är strax över normalvärde,men fullt godkänt för att göra IVF och inte omöjligt bli gravid på egen hand heller.

• Pimpinellan

Munkpeppar kan också sänka värdet. Skrivs ut bl.a i Tyskland mot fertilitetsbesvär.

• Pimpinellan

FSH visar äggreserven,men säger absolut inget om äggkvaliteten. Dessutom varierar FSH rent naturligt så man kan ibland ligga högt och ibland lågt.

• Pimpinellan

Privata IVF-kliniker har gränsen runt FSH 11,men de ser till andra faktorer också som ålder,antal synliga äggblåsor m.m. Ang. munkpeppar har jag två positiva historier:
    en tysk kvinna som hade 18 i FSH och två månader senare var nere på 5! och en annan som försökt få barn i tre år som blev gravid på första försöket med munkpeppar! Man ska alltså inte förkasta det helt utan att ha provat först. Jag provade,men la av för det går inte ihop med progestronvaggisarna.

• Pimpinellan
    lyckligtlottad1982 skrev 2010-12-27 16:36:02 följande:
    Låter ju bra! Jag har köpt munkpeppar men inte börjar ännu för jag håller på med en annan kur för tillfället. vad är  progestronvaggis?
    Progesteronvagitorier. Tar såna efter varje äl p.g.a min lutealfas,missfall och spottings.
Svar på tråden Fsh