Inlägg från: Sockersöt88 |Visa alla inlägg
  • Sockersöt88

Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!

Nu får det vara nog.
    har surfat på familjeliv idag
    och är nu sååå otroooligt babysjuk.Skäms
    Fast det har jag egentligen vart länge redan.Tungan ute
    Skulle vara så roligt med ett syskon
    till lillkillen!Glad

• Sockersöt88
    sandra em skrev 2010-11-22 16:00:23 följande:
    Ja kom igen :)
    Så kul!! ;)
    Japp, men man måste
    ju vara två om det! Flört
  • Sockersöt88
    sandra em skrev 2010-11-23 20:06:48 följande:

Jo de är klart men du kan ju börja verksamheten ändå genom att få den andra hälften att vilja med ;)

*haha*
    joo, ja skall försöka! Flört
  • Sockersöt88
    sandra em skrev 2010-11-24 22:35:07 följande:
    ;)
    Ja verkar då inte få något + senna månad...
    Min äl kommer aldrig :(
    Jätte tråkigt, men men nya tag nästa månad !
    Hoppas det går bättre då!
    Stort Lycka till!Glad
  • Sockersöt88
    MammaHanna 070911 skrev 2010-11-24 23:19:30 följande:
    Hej!
    Fyllde 18 år den 22 november 2006 och den 9 februari 2007 föddes min son, oplanerat. Var ensam en stor del under graviditeten (on/off förhållande) och lämnade pappan helt och hållet då min son var 1 år med tanke på att pappan var elak mot mig och min son. Sonen har idag ingen som helst kontakt med sin biopappa och har inte haft det på över 2 år.
    Någon månad efter att jag lämnat sonens biopappa så träffade jag min man! Han är idag den enda pappa som Miliam vet om och han älskar honom precis som om han vore hans egen.
    27 oktober 2009 föddes mitt andra barn, en dotter, planerad.. och nu väntar vi vårt tredje barn som beräknas komma i början på aug.
    Vi gifte oss på min födelsedag förra året, jag och min man. :)
    Har aldrig ångrat att ajg skaffat barn så ungt. Jag älskar mina barn något otroligt!

När jag blev oplanerat gravid som 17 åring så tog mina föräldrar faktiskt det otroligt bra. Min mamma stöttade mig från första stund, pappa sa inte så mkt.
    När jag blev gravid med andra så blev allt bara fel från början när jag skulle berätta om det. Mamma blev inte så jätteglad precis, och pappa sa inte så mkt.
    Idag älskar mina föräldrar mina barn supermycket!
    Den tredje har vi inte berättat om med tanke på att vi bara är i vecka 4.
    Hej och välkommen!
    Stort grattis till er,
    hoppas allting går vägen!Glad
  • Sockersöt88
    Pillemin skrev 2010-11-24 23:06:28 följande:
    Jag hoppar också in här!

Har två döttrar, en som är nyss fyllda 3 år och en liten plutt på 2 mån. Jag blev gravid med första när jag och sambon bara kännt varandra i 2 veckor, men vi bestämde oss för att behålla. Vi flyttade ihop under graviditeten och jag hann precis ta studenten innan dottern föddes.

And we are still goning strong, 4 år senare :)

Hans familj var jätteglad (han är 13 år äldre än mig, så de tyckte väl att det var på tiden för han att bli pappa), medans min familj var mer skeptisk. Eller mamma var vansinnig rent ut sagt... Men de la sig när hon träffade min sambo och förstod att vi verkligen villeoch menade allvar med det här.
    Hej och välkommen!Glad
    Oj, bara 2 veckor?
    Där ser man, det kan gå fort
    om det vill! Flört
    Och stort grattis till "lillan",
    hoppas ni har det bra!
  • Sockersöt88
    valkyrian skrev 2010-11-25 00:13:13 följande:
    Jag fick första strax innan min 17 års dag. Ingen planerad grav, jag och pappan hade nyligen blivit ett par. Min mamma blev skogstokig, hans föräldrar var stöttande och visade glädje. Mamma lugnade sig efter ett tag och är en extremt glad och stolt mormor. Jag och pappan är ihop än idag (gifta) och har fått en liten son också (strax innan min 21 års dag), har fyllt 22 i somras (var tvungen att räkna efter haha) och "bjötnåren" är över. Min man var 19 när tösen kom, tog studenten när hon var 3 månader. Jag togstudenten när hon var 3. (hann integå ut ettan på gymnasiet innan hon kom). Jag pluggar nu på högskola och maken jobbar.

Har självklart aldrig ångrat mina barn och jag har ändå inget att jämföra med, hade ju en bit kvar till myndig ålder när tösen kom.
    Hej på dig! Glad
    Det var skickligt av dig
    att ta studenten samtidigt som
    du hade ett litet barn..Skrattande

Hade nästan samma dilemma själv också,
    jag hann inte heller gå ut gymnasiet och
    få studenten,
    utan den fick jag 1 månad innan min lillkille
    fyllde 1 år!Glad
  • Sockersöt88
    valkyrian skrev 2010-11-25 17:24:26 följande:
    Fast jag var trött när jag skrev, tre år var hon haha :) var hemma ett år sen fortsatte jag med andra ring.
    Det kan jag tro att du var.
    Det var inte dåligt.. Tungan ute
  • Sockersöt88
    valkyrian skrev 2010-11-25 20:00:14 följande:
    Ja detsamma! Pluggade du på distans då?
    Nej, ja var i skolan ett par timmar per dag i ett år. Farsan skötte lillen medans jag
    var i skolan..
  • Sockersöt88
    SandraLindholm skrev 2010-11-30 10:55:59 följande:
    Va många som skriver när man inte varit inne på ett tag =)
    Det är väldigt mycket problem med barnens far nu som tar mycket energi.
    Ibland kommer sådana tankar som "varför fick jag barn med honom" och då får jag dåligt samvete, vill ju ha mina barn, och de hade ju inte blivit dem om det inte var han som var pappan. Riktigt elak är han nu..
    Ska ringa Familjerätten idag och även Försäkringskassan så jag får underhållet därifrån.

Gjorde en video på barnen här om kvällen när jag inte kunde sova =)

" target="_blank">

Men fy f*n för honom,
    Idiot skulle jag säga...
    Hoppas det löser sig!

Kollade filmen på dina twins,
    å gud vilka härliga ungar du har! Drömmer

Kram på dig
  • Sockersöt88
    gravida06 skrev 2010-11-27 23:37:33 följande:
    Hej!
    En till ung förälder, fick min/våran dotter när jag va 18 resp 23.
    Vi lever ett alldeles yppeligt liv. Aldrig ångrat att vi valde att skaffa familj i så ung ålder.
    Va inte planerat men hade haft en långt o stadigt förhållande.
    Nu 4½ år senare är de verkligen de bästa som hänt oss.

Lika väl mor/far föräldrar. reaktionerna va blandade men när hon väl kom till jorden va det de bästa som hänt deras liv..
    Hej och välkommen!Skrattande
  • Sockersöt88
    MammaEla skrev 2010-11-28 04:07:12 följande:
    Va roligt med en tråd där man kan få kontakt med fler unga föräldrar..
    Jag fick min stora flicka 11 dagar innan min 19 årsdag och hon var planerad.. jag o hennes pappa var förlovade flyttade ihop under graviditeten.. Både hans föräldrar o mina var jätte glada när vi berättade att jag va gravid.. jag va först lite nervös för att berätta för min pappa, för han har alltid sagt att man bör ha jobb o så innna man skaffar barn, men när jag berättade för honom att jag va gravid, så blev han glad o så sa han att han hade haft något imot de om han vetat att jag inte skulle klara det.. men han sa atthan va helt säker på att jag skulle klara de jätte bra. Fick min dotter 3 månader innan studenten, men med världens bästa klasskompisar o lärare, så hade jag henne med mig i skolan, o mina kompisar hjälpte mig mycke att hålla o så.. min lärare stod o höll henne i famnen o antecknade på tavlan samtidigt, så att jag också kunde anteckna ^^

Min lilla flicka som blir 2 månader 1 dec va derimot inte planerad alls, o har inte heller samma pappa som min stora flicka, då jag o hennes pappa gick skillda vägar när hon var 16 månader, o sedn dess har jag varit ensamstående med henne..  Så idag e jag ensamstående mamma på 22 år till 2 flickor som e 2 månader och snart 4 år och livet funkar faktiskt väldigt bra, även om de ibland finns saker som e lite svårt när man e ensam med 2 barn.. Som ni säkert förstår e jag inte tsm med min lilla flickas pappa, vi har aldrig direkt varit tsm heller.. som sagt var hon väldigt oplanerad, men såå välkommen ändå.. i mina ögon iaf..

Mig hittar ni även på metrobloggen.se/jassesmamma
    bilddagboken: MammaEla
    Hej och välkommen!Glad
  • Sockersöt88

julen närmar sig med stormsteg,
    och nyfiken som jag är,
    skulle jag gärna vilja veta vad tomten
    kommer att ge era barn/ partner?

Har själv mycket problem med att
    hitta en bra julklapp till min pojkvän.
    Tänkte ge honom en klocka,
    men skulle vilja ge honom något
    mer personligt och originellt!Glad

Förslag?

• Sockersöt88
    sandra em skrev 2011-01-04 23:24:32 följande:
    Nu var det länge sen någon skrev här !
    Måste bara skriva som jag skrev tidigare har vi ju försökt med syskon.
    I går PLUSSADE jag :D
    Så nu hoppas jag bara den lille tänker stanna :)

Har ni funderat något mer på syskon ?
    Nämen..
    Jättemånga och jättestora grattiskramar till er! SkrattandeHjärta
    Håller tummarna hårt för er!

Joo, jag har varit bebissjuk ganska länge nu,
    å skulle hemskt gärna vilja ha ett litet knyte,
    men sambon är inte redo än.
    Han har ändå tvillingar från sitt tidigare
    förhållande som han har varannan helg,
    och jag har min son,
    och de är alla 3 under 4 år..
    Så vi är en rätt så stor familj redan.. Glad
    Men absolut ska vi skaffa ett gemensamt barn
    inom en snar framtid! Glad
  • Sockersöt88
    Tingli skrev 2011-01-05 11:36:16 följande:
    hej!
    jag kanske är lite gammal för att få vara här..? är nu 26år och väntar tredje barnet.

min första son (Adam)fick jag två veckor efter min 18års dag
    jag och hans pappa var inte tillsammans då. jag fick reda på att jag var gravid väldigt långt in i graviditeten....Adams pappa lovade att han skulle ställa upp osv. men hela graviditeten var jag själv.
    sonens pappa låtsades inte ens om att jag fanns. men två veckor innan Adam föddes så tvingade hans mamma honom att ta kontakt med mig. så sen dess har vi haft kontakt och det funkar riktigt bra med sonen. Adam är nu 8 år. tiden går grymt fort!

När Adam var 6månader träffade jag drömprinsen...elleja, det trodde jag iaf. nu i efterhand så har jag insett att jag levde under psykisk misshandel, ibland även fysisk. vi fick en son ihop (Gabriel). då var jag 21.
    när Gabriel var ett år så gick vi isär då jag upptäckte att mitt ex var otrogen....mitt framför ögonen på mig!
    sen dess har det vart riktigt jobbigt. Adam har fått gå på bup och vi båda har gått på ett ställe för såna som blivit misshandlade. äldste sonen har ju tagit mest skada av det hela....ja det är en jädra lång historia allting....
    iaf så Gabriels pappa och jag kommer inte alls överens om umgänget. det är tjafs från hans sida ständigt. han försöker fortfarande liksom bestämma över mig och barnen.

mitt liv nu ser ut som så att jag är gift sen 1år tillbaka
    har träffat en kille som..ja...jag trodde inte såna underbara människor fanns helt enkelt.
    han tar sig an barnen som om dom var hans egna. och vi väntar också vårt första gemensamma barn, mitt tredje barn. antar att det går en del rykten i min hemstad....jag är ju "den där som snart har tre barn med tre olika!"...herregud, att folk inte har annat att bry sig om ist?!

iaf, jag kanskie inte är så värst ung längre. men vad gäller på Adams skola så är jag ung. alla andra föräldrar är mycket äldre. jag är liksom alltid yngst i alla sammanhang..haha

ja det var lite om mig....det blev ett väldans långt inlägg. hoppas nån orkar läsa de
    Hej! Glad

Äh, åldern spelar ingen roll, vet du väl! Du är så hjärtligt välkommen hit så.. Tungan ute

Fint namn du valt åt din äldsta kille,
    Adam heter min lillkille också.. Solig

Sådan tur att du tog dig ut ur det förra förhållandet.
    Ingen skall behöva leva i ett förhållande som innehåller
    misshandel av något slag,
    och skönt att du nu äntligen funnit din drömprins!

Angående rykterna som du skrev om.
    Jag vet precis hur det är.
    Men man måste bara vända andra sidan till! Glad
  • Sockersöt88
    EmmieK skrev 2011-01-05 16:36:43 följande:
    Hejsan.

Jag blev gravid med min dotter när jag var 16 år och födde henne strax efter att jag fyllt 17 år. Idag är jag 19 år och dottern snart 2 år =)

Jag har aldrig ångrat att jag skaffade barn i så ung ålder men visst kan man tänka tillbaka och se att man inte var så mogen just då, men med tiden så har man mognat och skaffat sig erfarenhet. Sen beror det väl inte riktigt på åldern det där med erfarenhet utav ungar, eftersom att alla som skaffar barn är "nybörjare" i början.

Jag saknar absolut inte utelivet och vi har enstaka gånger skaffat barnvakt för att dricka lite tillsammans med vänner eller bara jag och sambon, men efteråt har vi alltid tänkt att det bara är slöseri både med pengar och tid, för ingen utav oss mår bra utav det. Jag älskar lugna hemmakvällar med familjen, god middag, någon bra film och sen en massa mys efter att dottern har somnat. Det finns inget bättre än att vara mamma =)
    Hej och välkommen! Glad
Svar på tråden Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!