Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

johlinn skrev 2011-01-21 10:19:59 följande:
    Barba - låter som en beskrivning av E. Iaf runt matbordet. Jag byter om ett par gånger om dagen känns det som för han kastar ALLT han kommer över. Sen slåss han också, katten kommer han inte åt, men oss slår han, nyps, drar i håret och river. Fast det gör han inte varje dag, matbråk har vi varje dag.
    Ååh, måste vara en faaas Obestämd Verkar som att man inte är ensam om det iallafall. Hoppas det passerar före 3-årstrotsen så man får pausa lite däremellan.
  • Barbabok

johlinn, låter bra, jag tar gärna terrible two om jag får slippa 3-års?

en äggtermos måste vara ett "måste" i varje modern kvinnas kök, eller?

• Barbabok

Slänger mig in. Hemma används ingen gose av nåt slag (ibland, ibland inte), men på fsk har vi valt att lägga en Bukowskinalle. Tror hon använder den. Den går ju iaf. alltid att få tag i om den skulle förolyckas.

• Barbabok

Kate, fick hem Familjeboken, groteska bilder, men kul får nog vänta till 5-6år tror jag.

• Barbabok

Aha, ja hon skulle nog läsa nu med förstås, men frågan är om hon fattar nåt. Hon bläddrar i allt från reklam till räkningar

• Barbabok
    oyra skrev 2011-01-28 17:23:48 följande:
    men heeeeh barbabra, är du wero? Du är dig inte riktigt lik hur är läget?
    Bara bra tack, eller tja lite knas med lite medicin men inget jag inte överlever Jobbar på syskon nu till tjejen sm blir 2 i mars, blir IVF-samtal i februari
  • Barbabok
    johlinn skrev 2011-01-29 12:41:13 följande:

Jag är så stolt över min unge

Nu bajsar han på toastolen, vi ger klyxet på skötbordet, sen sitter han på sin toastol och det går såååå bra! Vi kommer ställa undan pottan.

Sen fick han nya långskenor som han ska ha till natten och det tog honom en enda natt o vänja sig vid att ha hårda plastskenor upp till höfterna på båda benen, nu sover han hela nätterna med dem.

Sen har han börjat gå lite med gåvagn. Som vi har kämpat med vagnen, men nu äntligen är den inte farlig längre

Dessutom börjar han prata mer och mer, det kommer ord och ordliknande ljud ur honom hela tiden. Härmar, men använder också ord adekvat, ex har han ett jamande ljud när han ser en katt på bild i bok, när det är en mamma på bild i boken säger han mamma osv.

Stold med all rätt, vad roligt att höra!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13