Istapp - HEEEEJ! Vad roligt att se dig igen!
Vi äger en toasits som jag då och då sätter S på. Inte blir han lyckligare av det ...
Min referensram när det gäller avblöjning sträcker sig framför allt till mina systrars barn, de har fått öva på sommaren (oavsett när på året de är födda) då man kan gå utomhus utan så mycket kläder alls. Sen när de fått in snitsen på att fatta att det kommer kiss och hur det känns, då har de börjat med potta/toasits. Och kläder.
Jag tror att vi kommer testa någon liknande variant, kanske till sommaren, annars nästa sommar. Vi får se vad S säger.
Ela - du var bara inne och läste om glasstillbehören i godan ro och VIPS så hade de liksom klickat i sig av sig själva? Något ditåt?
Somna - det låter definitivt som något din man gör vid lämningarna, det är den enda rimliga förklaringen. Vilka charmörer du har i familjen!
Ela skrev 2011-03-01 23:02:28 följande:
Ja, jag brukar ju vara uppe med tutten.
(många nattamningar - även i gryningen - bli´re
)
Igår fick vi igång diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, TV och internet i nya lägenheten. HALLELUJA!! Så nu börjar det kännas som att vi faktiskt verkligen ska bo här. Märkligt. S och Herr M hostar fortfarande i kapp om nätterna, men är friska i övrigt, så S är tillbaka på förskolan också. Skönt, han var gladare än någonsin på kvällen efter första dagen på förskolan.
Persefone - vi har en ärvd sulky, och så hyrde vi en i april förra året när vi var på semester. Jag skulle säga att sittställningen är det viktigaste. S sitter som en hösäck i brion, och mycket bättre i den ärvda sulkyn som kostade några hundralappar när min syster köpte den. Lätt att fälla ihop utan att klämma sig allt för mycket är väl också bra.