• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Marge75

CaCC - din blogg syns inte, jag vet inte om du behöver lägga till mig i adressboken för att jag ska se den, eller om du har dolt den på din presentation. I så fall måste man klicka i att den ska synas i några inställningar som jag inte riktigt kan detaljerna om ...

Vilka fina bilder!! 

• Mrs Firren

Vilka fina barn på bilderna!

Fiji - Stackars N! Och stackars föräldrar.

Och tack alla som jag inte tackat för kommentarer om vår David-situation. Tack, tack! Och kram.

• CaCC
    Marge75 skrev 2010-12-15 14:52:38 följande:
    CaCC - din blogg syns inte, jag vet inte om du behöver lägga till mig i adressboken för att jag ska se den, eller om du har dolt den på din presentation. I så fall måste man klicka i att den ska synas i några inställningar som jag inte riktigt kan detaljerna om ...

Vilka fina bilder!! 
    Men jag har ingen blogg här utan utanför FL. Adressen är mammatill.blogg.se
    Så det är inte konstigt att den inte syns här inte.
  • ilja73
    Undrar, hur visste J att Gott&Blandat var nåt att skrika efter? Hon fick syn på påsen och bara skrek ha ha... Hur vet dom? Hon brukar självklart inte få godis och har väl mest smakat lite choklad om det varit överdrag på en glass eller så. Inbyggd radar, godis=gott?
    Hon har god smak

Pysslig / Persefone:
    Ja coupling är bra! Sen finns ju Scrubs och 2 1/2 män.
    Ja det förstås, det är kul för mor- och farföräldrar att se luciatåg.

johlinn:
    Tjohoo för frisk E

Cissi:
    Nej det är nog rätt vanligt att barnen inte somnar själva. Sen är det nog mer tur än skicklighet att O somnar själv. När han var liten ammade jag honom till sömns men mot slutet så somnade han inte av amningen men blev trött och lugn och då gick det att lägga ner honom och gå ut ur rummet.

Kate:
    Tack så mycket. Jodå jag mår bra, lite trötthet och illamående men det tar jag så gärna.
    Kate Lynn skrev 2010-12-15 10:10:52 följande:
    Jodå, den ligger här på mitt kontor! Jag hoppas verkligen jag får igenom det, det skulle se så bra ut på CVt. Precis under att jag förbättrade lönevillkoren för doktoranderna här
    Är det nåt särskilt jag kan hjälpa till med?Drömmer
  • Pysslig
    Johlinn, vad härligt att mötas av en frisk E igår och att han fick gå på förskolan idag! Glad Jag tycker du låter som en mycket mycket klok kvinna, det gör du alltid förresten! Kyss

Cissi, Black books har jag aldrig hört talas om, svart humor säger du, kan du dra någon liknelse på den humorn, bara så jag vet om det är något för mig. Typ, som little Britain, Black Adder edy?

Marge, så klart att S inte får ligga och sova sådär hela natten...

Kate, skönt med en lyckad semester i Dublin. Drog rejält på smilbanden när jag lästa att du höll din examens middag (eller vad det kallas) på Hard Rock! Skrattande
    Enda sättet att fetmarkera mer än 1 är att börja underifrån, det är ju helt logiskt...

Juni, underbar hund!

Fiji, snacka om att N kommer få bra immunförsvar om ett tag, så många baskelusker han har haft i höst. Tycker dock mycket synd om hans mamma! Kyss

Så sover dottern och vi tänkte se en Wallander, så Auf Wienerschnitzel.
  • ilja73
    Anna:
    Ja det är ett lagom i-landsproblem, särskilt som du inte riktigt kan välja om han blir sjuk eller inte

Cissi:
    Oj, rimma själv! Varför gör man det? Sprutor finns väl på apoteket, men det kanske inte har nålar förstås... Vi hade på gamla jobbet men jag tror inte de skulle uppskatta om jag kom dit och frågade om jag kunde få ett gäng...
    Vilken gullig hundvakt du har

Juni:
    Vilka gulliga hundar

Fiji:
    Stackars N . Hoppas han blir frisk nu.
  • Piggley Wink

cissi: härlig bild! Det är underbart med barn och djur! Rimma själv förresten, jag som är lite imponerad av att jag vågar vägra färdigkokt skinka! Kollar med veterinären om spruta? De man använder för att ge penicillin till hästar är ju rätt rejäla.

Har inte kommenterat så duktigt det sista men fascineras av Annas sambo och svärmor, imponeras av Kate! Skönt att liten E mår bättre också! Sen kommer jag inte ihåg mer...

H juni 07, N november 10
  • Somnat
    cilla67 skrev 2010-12-15 12:18:48 följande:
    Är det någon som vet var man hittar en sån?
    På jobbet?

Kate:
    Har man hållt på i en massa år förtjänar man en flådig middag i Stadshuset så man kan få låtsas att man eg får Nobelpriset. Fast främst kanske man gör det för att mamma och pappa ska få ett fint kort på en ful hatt så de kan skryta lite.. När disputerar/disputerade frun?

Juni/Cissi:
    Men så underbara bilder! Jag blir ju inte mindre kär i A när jag ser sånt där! 
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13