• Elsis

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Mrs Fisk, skönt att din pappas operation gick bra. Den nya klaffen är ju i alla fall förhoppningsvis en förbättring mot hur det har varit innan, och jag kan förstå att han inte gärna vill äta waran. Johanna, kom hit och picknicka i -10 istället:) Måste säga att alla äggprylar verkar fantastiskt behändiga, hoppas att min svärmor också har sådana i sina gömmor när det blir dags för henne att flytta. Hon verkar dock ha vissa likheter med Barbas svärmor, och har inte alls börjat göra sig av med några delar av sitt bohag trots att hon köpt en lägenhet med inflyttning efter sommaren. Gissar att hon tänkt ta tag i saken lagom till sambons semester.

• Elsis

Är det någon so vet var man kan köpa mycket små trosor? A har nyligen kommit på att trosor är roligare och finare än blöja, så hon vill gärna använda det, problemet är att vi bara har två par ( de med gula blommor och volanger är finas hälsar A), och hon har inte helt fattat det här med att säga till att hon behöver kissa, även om det går allt bättre. Efter att ha kissat lite i båda paren är A jättearg för att jag tvättar dem, eller iaf för att de behöver torka innan hon kan ha dem igen. De vanliga kedjorna verkar som minst ha strl 86-92, och A har bara 80, dessutom är det ofast plats fr blöja i de minsta trosorna. Skulle vi ta på A dem skulle hon ju ha dubbla hängslen i dem;) Igår försökte A lösa problemet med att båda trosorna var på tork genom att hämta ett par av mina, och visa att hon visst kunde ta på sig dem. Fast sedan visste hon inte vad vi skulle göra när de trillade av.

• Elsis

Cacc, det ska jag göra. Vill ju gärna uppmuntra A nu när hon av sig själv börjat vilja ha trosor. Hon hittade dem i sin klädlåda i veclan, och ville prova. De har är eg mindre storlek, men avsedda att ha utanpå blöja, under sommarklänningar.

• Elsis

Tack för trostips! lime, kul med nya ord. A pratar mest om kattn, det är vår katt och allt annat viktigt = nallen, nappen och alla djur, utom fiskar för de heter ix, sagt med mycket spottande.

• Elsis

A har kalas med dockan, ballarna och katten. Hon hämtade nyss en ny duk i lådan, för den jag lagt på hennes lilla bprd dög så klart inte.

• Elsis

Somna, tur att du har god tolkningsförmåga. Ipadens tangentbord är inte alltid så samarbetsvilligt när det ska skrivas snabbt;) Speciellt inte när man måste dricka 35 koppar te samtidigt. Olimpia, mitt tangentbord ser likadant ut, b och n bredvid varandra. Säkert genomtänkt för att roa oss småbarnsmammor som skriver mera om nalla...

• Elsis

Johlinn, nej bollarna har A gömt i en burk i köket, så de får inte gå på kalas.

• Elsis

Lycklig, jobbigt att E inte äter. Men skönt att han plötsligt börjat äta mjukt bröd. Åt han pålägg då? Kanske dubbelmacka med bredbart pålägg kan funka ibland? Kan tänka mig att det kan bli skönt för er båda att bryta den vanliga mattraditionen hemma med ett besök på Mcd till helgen, även om E inte skulle äta så mycket. Ny miljö och mat kan ju vara lite spännande. Speciellt med mat som är lätt att äta själv. Skulle försöka med att bara sätta fram hans mat, tala om vad det är och sedan koncentrera mig på min egen mat och se vad han gör. Somna, till vardags äter jag och A runt halv sex, på helgerna när mannen är hemma blir det oftast gemensam middag för hela familjen, men ibland äter vi senare, t.ex om vi inte hinner laga till något åt oss och ger A en bruk eller så.

• Elsis

Cissi, vad jobbigt att G inte mådde bra så att ni måste tillbaka till bb och neo. Skönt att felet visade sig kunna medicineras iaf. Slipper han sondmatning nu? Minns att det var så skönt när vi slapp sondmata A efter tio dagar, att bara amma, oavsett hur länge, var ju så bekvämt jämfört med sondandet och att pumpa mjölk. Juni, A tycker också att trosor är jättefint, helst de med katten på, och kräver att få ha "totor" istället för blöja för det mesta nu. Mrs Fisk, usch för magsjuka, hoppas han kryar på sig snarast. ja ni bör ju vara sjukddomsfria minst resten av året nu.

• Elsis

Juni, utekritor att rita på asfalt med kanske är Hs grej, om det blir vår någpn gång.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13