Inlägg från: Limefrukt |Visa alla inlägg
  • Limefrukt

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ela: Jag vill också se!
    Tjet: åååh vad skönt att höra att allt gått så smidigt med separationen!
    juni: Två förskolor????? Förvånad

Jag undrar också om medlemsgrupperna kanske är något positivt. Vi verkar ju kvalificera för mallen i alla fall. Kanske det är ett smidigare sätt att hålla ihop trådarna?

Ang. syskondiskussionen, så är det flera som kommenterat och undrat när barn #2 kommer. Men både min man och jag är nöjda med A. Vi har inga planer alls på att skaffa fler. Det är inte skrivet i sten, men just nu känns det som att det räcker. Jag har ju precis börjat få sova på nätterna!
    *~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Limefrukt
    Fika dagtid med eller utan barn

Tisdag 8/2: Tjet
    Onsdag 9/2:
    Tjet
    Torsdag 10/2:
    Tjet
    Torsdag 17/2:
    Tjet

AW kvällstid -utan barn (förutom späääädisar, dårå!)

Onsdag 9/2: Tjet
    Onsdag 16/2: Tjet
    Fredag 25/2: Tjet, Lime
    Tisdag 1/3: Tjet
  • Limefrukt
    Cissi: Grattis!!!!! Hjärta Errrrmmmm... jag har visst HELT missat att du ens var gravid...... men så hänger jag inte i de andra trådarna heller Skäms
    Pysslig: Inga konserter på nätterna längre! Nu är det sova hela natten mellan kl 20 och kl 7! Kanske ett kort uppvaknande mitt i natten, men då somnar hon om fort. Hon äter mycket bättre på kvällarna nu också, så hon är mätt och nöjd när hon lägger sig.
    Flygförbud? Har jag missat mera????
    Vad gulligt med en sjungande L! A sjunger inte melodin till NÅGON låt alls... Men jag vet ju att de har sångstund på dagis och vi sjunger hemma också. Och hon ÄLSKAR att lyssna på musik. Men det kommer väl?
    Mrs Fisk: Ååååh, jag hatar verkligen ketchup-låten! Vilken tur att smaken är olika!
    Persefone: Blä för magsjuka! Hoppas han kryar på sig fort!
    Afrodite: Grattis till dig också!

Men att Afrodite var gravid igen - det visste jag ju! Jag vet att det är jobbigt för många att prata i den här tråden om nya graviditeter o s v. Men jag känner att jag missar en hel del eftersom jag inte hänger i planerar-tråden. Obestämd
    Eller är det så att det berättas här, men att jag helt lyckas missa det??? *känner mig lite utanför*

Jag har visst en riktigt modemedveten tjej här hemma. Så fort hon ser något som har en ögla (julgranskula, reflex o s v) så ska det hängas på öronen. Och så måste hon ha "paband" (halsband) på sig när hon är hemma. Hur ska detta sluta? Drömmer
  • Limefrukt
    Ela: Vi proppar ungen full med mat Resten sköter hon själv. Vi har inte gjort något annorlunda än att hon numera håller sig vaken till kl 20 istället för att börja gäspa före kl 18. Klart man ska ha mössa på sig inomhus!
    Pysslig: Grattis till tillökningen! Visst ska L och A vara söta tillsammans! Hjärta
    Juni: Ingen aning om näsblodet. Jag vet att båda mina syskon haft problem med näsblod som aldrig slutar, då åkte de till sjukhuset och "brände" näsan.
  • Limefrukt
    juni: Jag tror att de har någon kemikalie som de bränner ett blodkärl med. Men jag är verkligen ingen expert Drömmer
  • Limefrukt
    Billabong skrev 2011-02-05 12:24:33 följande:
    Lime: Jag förstår om det känns fel/jobbigt att hänga i syskontråden, MEN du kan kika i BF-listan som finns länkad ifrån den tråden ibland om du vill ha lite koll på vilka syskon som är på gång här i sällskapet. *Tipsar*
    Klart jag kan! Tack för påminnelsen! *lägger till tråden bland favoriterna*
    Johlinn: Vad underbart!
    Ela: Vad gulligt det låter!
    Pysslig: Stryka skjortor mot mat? Jag har strukit min mans skjortor exakt en gång (när jag ändå hjöll på att stryka annat) men jag får mat varje dag ändå
  • Limefrukt

Hinner inte kommentera så mycket men skriver ner det jag kommer ihåg bäst:
    Ela: Stackars stackars dig! Flört Men jag måste säga att jag är väldigt impad av att du ens lyckas komma ut genom dörren med tre ungar! Förvånad

Ang. försäkringskassan, så brukar jag sms:a till dem och anmäla TFP. Det funkar jättebra! Och så får man bekräftelse att det kommit fram!
    Man skickar till 71020. Skriv TFPditt personnummer barnetspersonnummer (som ett enda ord utan mellanslag)

• Limefrukt

Bah, där försvann kontakten med FL så jag får börja om.... Skrikandes

A har haft ganska hög feber sen i torsdags, men imorse var den borta. Under tiden hon varit sjuk så har vi låtit henne titta på div. barngrejor (bla babblarna) på datorn, oavsett vilken tidpunkt hon velat göra det på. Nu, när hon är frisk igen, så bestämde vi oss för att det får vara slut med det...
    När vi kom hem från affären så började hon tjata "babba... sitta där!" pekandes på min stol framför datorn.
    Jag förklarade att vi inte skulle titta på datorn utan att vi skulle fixa mat och sen äta. Hon blev tvärarg och la sig på golvet och gallskrek. När hon upptäckte att det inte funkades så blev det tyst ganska snabbt Skrattande
    Hon har börjat testa gränser hela tiden nu. Och hon drar i oss för att visa saker hon vill. Ibland är hon ganska hårdhänt också. Jag fick det vanliga nyhetsbrevet från babycenter och allt som står om 20-mån barn verkar stämma in ganska bra på A. Medelsvensson alltså Drömmer

Vi bakade kakor idag också, eller rättare sagt jag bakade och A åt deg...
    Nu ska jag gå och fixa lite topping till limechoklad-cupcakesen som står och svalnar. Jag skickar in några i tråden när de är klara!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13