• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Stramalj:
     Jag tror det räcker med en avhandling... Och angående mina kunskaper så beror de enbart på att jag gillar att fynda. Då gäller det att veta vilka märken som passar Gs kroppsform, och vilka som verkligen inte gör det. 

Limefrukt skrev 2012-03-06 20:55:33 följande:
    Jag är också impad av Somnats kunskaper (inom alla områden) Solig
    Limefrukt skrev 2012-03-06 21:05:38 följande:
    JAG väntar med spänning på vilket av våra barn som startar "barn till 30+ som väntar första barnet"
    Haha. Underbart! Och vilket alternativt sätt att väcka liv i 30+ som väntar första- tråden...

• Somnat
    Blomsteröga skrev 2012-03-06 21:26:30 följande:
    Jag hoppas i alla fall att det dröjer minst 20 år innan en sådan tråd startas. I alla fall om det är min dotter som startar den Drömmer
    Men en kontaktannonssida för barn till 30+:are måste vi ju starta. Så vi vet att partnern är ovanligt välartad, snygg och med trevlig föräldrar?!
  • Somnat
    Blomsteröga skrev 2012-03-06 21:34:24 följande:
     Å andra sidan blir det ju allra bäst om våra trådbarn hittar varandra
    Det var precis det jag menade G får välja helt fritt bara han väljer från trådarna!
  • Somnat
    Piggley Wink skrev 2012-03-06 22:16:18 följande:
    Och jag hoppas av hela mitt hjärta att inga av våra barn behöver starta några kämpartrådar Hjärta
    Hear, hear!

Kasperina:
    Förvånad Men roligt så klart! 
  • Somnat

Gabi:
    Vi flyttade till 2-årsdagen. Blev ingen större skillnad. Men så började vi ligga ner tillsammans med honom och det hjälpte nog trygghetskänslan lite. Men det här är garanterat ngt som varierar mellan barn och har brett spann på vad som är normaaaalt..
    G har alltid somnat på 0-15 min så jag är kanske inte rätt person att fråga..

• Somnat

Sorry. Här avbryter jag med ett I-landsproblem igen: Kompisens snart 1-åring fyller, ja 1 år. Hon ska ha kalas och G är bjuden. Hon har två äldre syskon så det finns redan massor av saker. Eftersom mamman vet att det är det sista första födelsedagskalaset hon ordnar så satsar hon lite extra. G fick en fiin present på 2-årsdagen (stort Duplo-ZOO). Så frågan är - Vad ger jag barnet?

• Somnat

Tack! Jag tänkte också p Schleich-djuren... Ska kanske köpa en bok med djur och så djuren som är i den..?

• Somnat

Det är en tjej. Men just dockor finns redan massor av i hemmet då hon har syskon. En storebror och en storasyster som är 5-7 år äldre. Dvs myyyycket saker finns. Men en skyddsängel var ju också en söt idé. Kanske ska bli Gs stående present...

• Somnat

Gabi:
    Det beror ju lite på vad ni ska göra. Ska ni vara ute eller bara gå på stan?

Älgen:
    Inte sett på stan, men på nätet finns ju det mesta... 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13