Inlägg från: Champagne77 |Visa alla inlägg
  • Champagne77

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Kate: gör ni alltså privatförsöken i Umeå? Fick ni några till frysen (har försökt läsa men ej sett om du kommenterat det?). Här hemma har vi en för tillfället sovandes FET-son, verkar finnas många av den varan här i tråden . Förstår så väl er känsla. Sörj, sörj, sörj och fortsätt vägen mot syskon när ni känner er redo igen .

cissi: jag tänker mig att det är viktigt att du och A får lite egentid med varandra emellanåt, så att han känner och märker att han inte glöms bort, även om det har kommit en ny och mindre familjemedlem. Kan ni två åka iväg (kanske till McD, leklandet eller liknande) och "bara vara"? Det tror jag att både han och du mår bra av .

Somna: Har missat vad det är för handdukar du är ute efter??

Hade gärna hängt med på AW, men det är lite långt att åkta, med betoning på liiiiiiiiiite .

Fiji: hur är det med N??

johlinn: skönt att det gick bra på dagis idag . Själv hmtade jag E kl 15.30 och då var han sista barnet kvar på sin avdelning ... Man undrar ju genast vad andra föräldrar har för arbetstider??

Gullet: vinkar *hej hej*.

Anna: oj, oj vad jobbigt för sambon.............................. Hoppas det blir utslag som det ska nästa månad OCH att du då hittar billiga biljetter .

• Champagne77

Gällande blöjor har vi Huggies 5:a på natten. Funkar perfekt!! Rekommenderas . Dessutom är det Nalle Puh på .

• Champagne77

Pysslig: åh vilken mysig kväll ni hade och vad UNDERBART med sovmorgon (även om du kanske inte sov så länge ). Jag tror inte jag har sovit till efter kl 7 en enda gång sedan Emil kom till världen. Kanske borde fjäska lite för farmor & farfar ?? Goda glassrecept Tungan ute.

Assar: vilken sötnos .

• Champagne77

Fiji: här finns glass ALLTID hemma och intages varje dag .

Fio: vi har valt att alltid gå upp samtidigt hela familjen på heglerna, för att ha mysiga frukostar ihop etc. Ibland har mannen fått sovmorgon, men senast när jag skulle testa på sovmorgon, gick det inte, kunde inte somna om när jag väl vaknat av E... Men, men sova får jag göra nån annan gång . 17 bitar ! Du är galen .

johlinn: vad underbart!!!

Ela: vad härligt med massa barn som bubblar så många ord!!

• Champagne77
    Ela skrev 2011-03-06 20:17:56 följande:
    Men gud! Hur lät det där? Jag menade verkligen inte att låta som värsta Solsidan.morsan ("Min lilla R minsann uppehöll sig inte vid några mammanden och tittanden inte utan det var Haikudikter på en gång") utan det var tänkt som ett krasst konstaterande att hon angripit talet på det sättet medan T lärde sig ord för ord. Sorry om det lät tyket. Skäms
    Ha ha, jag såg ju detta först efter mitt inlägg, hade inte ens en tanke på att det lät tyket när jag läste det . I denna tråd får man säga o ska säga vad man vill om sina barn o deras utveckling .
  • Champagne77

juni: oj, vilken pärs, skönt att du mår bättre!!

barba: ser underbart goda ut Tungan ute.

Bokslutsvecka så hinner inte kommentera så mycket...

• Champagne77

Fio: 18 mån är väl MMR.-sprutan (eller vad den heter) och den man kan få reaktion av upp till 2-3 veckor EFTER, så det kan säkert vara det. Hoppas han mår bra imorgon när han vaknar .

Hanya: har det löst sig?? Har gullungen fått i sig nåt febernedsättande? Kram på er!

• Champagne77

Härliga kommentarer om leksaker .

E har både en RÖD spis och en RÖD dammsugare - måste man ut o köpa ersättningsleksaker direkt eller ?? Dessutom en ROSA Monchicci (eller hur det stavas...). Allt som oftast springer han också runt med min stora, lila handväska .

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13