Inlägg från: Pysslig |Visa alla inlägg
  • Pysslig

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Missade nog en sida igår.

Sara, nej fy fan vad dåligt av arbetsgivaren. Förstår att ni är helderligt förbannade för det verkar inte som att man byter tjänst två dörrar bort precis.

CaCC och Juni, fy vad läskigt med fall, man får kalla kårar bara att läsa om det. Tur att det gick bra!

Lime, för tusan vad jobbigt. Kan bara inställa mig till tidigare talare. Har ni provat att lägga henne emellan er?

Somna, tänk att man alltid straffas på ett eller annat sätt för att vara föräldraledig.

Cissi, ja en gång om dagen låter nog mer rimligt. Som den duktiga 15 åring jag var (aha det är bara 10 år sedan...)  så sprutade jag ju noggrant 2 ggr om dagen. Urk vad äcklig skinkan bidde. 

Ela, vad skönt att höra att ni dragit gränsen hemma att R inte får gå på T!!! Skrattande Skrattande Skrattande

Poker, grattis till att C börjat gå. Snart kommer du sakna tiden då hon bara kunde krypa! Glad
    L har haft ett kök sedan hon var 9 månader och hon leker med den på ett annat sätt nu men har lekt med den allt sedan hon fick det.

Assar, låter som en skön dag!

Fiolina, tack för den länken, förgyllde min kväll! Ja jösses vad jag måste varit söt som 7-åring! Skrattande

Julafton om en vecka! Tomte Maken och jag har ivarje fall klubbat vad det är vi ska köpa till alla så det går förhoppningsvis undan imorgon när vi ska köpa det sista!

• Pysslig
    Annaloo, usch och fy för magsjuka! Vilken tur att ni fann den förvirrade mannen så snabbt.

Limegrön, stackars stackars stackars er. Får du inga tips eller råd ifrån BVC? När ungen inte vill ligga kvar i sängen så är det ju inte lätt att få henne att somna om inser man ju snabbt. Fattar inte hur hon orkar, hon behöver ju också sova. Kyss

Ela, va slutade T att sova middag vid 20 månader. Är det vanligt att de slutar vid den åldern? Jag hade hoppfullt sett fram emot att L ivarje fall kommer sova middag tills hon är 3 så man får sin mitt på dagen paus och hinner med att göra lite i hemmet, ja eller äta lunch.

Olimpia, oj 4 barn under  4 år, *medlidande* för slitsamma småbarnsår! Förvånad

Marge, det blir en resa-iväg-jul och det är jag jätte glad för då tiden är knapp och jag varit trött på kvällarna. SÅ jag kör julpynt light i år (inte likt mig) och ska bara njuta av att få vara gäst under julhelgen. Ja jag ska hjälpa till så klart men inte oroa mig över när man ska börja koka potatisen! Är det jul hos er i år?

Marge forts, alltså de där köreglerna är ju helt vrickade. I min kommun får man åtminstone ha 5 förskoleval och stå kvar i kön på ens högre val om man får typ 4e valet. Tur att du inte hetsade upp dig!

Cissi, ha  ha spruta in saltlaget en gång inte per dag.... ja du fattar hur det blev hos oss! Hoppas att ni blir nöjda med kokböckerna! Vad typiskt att du inte kunde få dem när du väl lyckats lirka dig hemifrån.

Sara, vilken jävla bitch!!!! Skrikandes
    Fio - Jädrar i min låda vad snygg jag måste vara då. Om även Spiken visar sig vara en tjej måste jag nog kontakta en modellagentur.
    Olimpia:
    Shit, fyra barn på mindre än fyra år det är ju värre än Ela
    Nej men vaddå, Ela har ju god tid att fixa 5 barn under 5 år eller hur!!! Hon är nog jääääätte sugen på en tvillinggraviditet inom kort! Skrattande

Idag vaknade jag kl 6 (hade sovit 8 timmar vaknade bara till lite när maken hade hämtat in L till oss efter att hon tydligen vaknat och skrikit...) jobbet snurrade i huvudet. 6:15 satt jag med datorn och efter 1 1/2 timme i ottan och en timme i kväll har jag kommit till ytan i mailen! Sååå skönt! Det där med att sitta kvar på jobbet en timme extra en dag funkar ju inte helt när man ska hämta på dagis! Drömmer
  • Pysslig

Missade att säga hej till Persefone, hoppas att du får din julklapp!

Johlinn, hoppas ni har det underbart nu! Skål

Måste bara berätta. En dag när jag hämtade dottern från förskolan, de var inne i värmestugan och lekte. L var redo att gå direkt och kikade på mig sa Antar och pekade på sina Vantar på golvet. Då kikar en av killarna (typ 19 månader) upp ifrån Legot och säger helt rent - Dina vantar är där! Jag tappade nästan hakan. Jo han pratar som en vuxen sa pedagogen, han kan böja verb!!! Förvånad Förvånad Var det Pyttis som hade en kille som också pratade jätte bra vid den åldern? Ja hur som haver jag blev riktigt paff.

• Pysslig
    Ela, jaså inget barnrekord i planerna hos er! Skrattande Hoppas L har ärvt mitt sömnbehov, dvs mycket!

Oyra, då var det dina barn jag mindes ang talet. Jag fattade inte hur det "lät" med en sådan liten som pratar så himla bra innan jag hörde det.

Sara., okej, du har trådrekordet och jag misstänker att du kommer få behålla det!

Persefone, trotts mammavaket så lät det som att du har julmysigt hemma hos dig! Tomte

Lime, vad duktig A var då, klättra ur sängen själv så hon kan leka i mörkret ja då kan mamma och pappa köra vilken metod de vill för hon är ju ändå sysselsatt!

Hanya, oj då två tjejer i hushållet och ändå är du i underläge. Cool

CaCC, jösses, pepparkakshus är ju en utmaning även på ens bästa dagar.

Så vill jag önska en GOD JUL till er. Vi drar till svärföräldrarna på onsdag och imorgon ska vi byta julklappar med min familj så då hinner jag inte logga in. Tomte
  • Pysslig

Hej hopp! Är tillbaka med familjen och hälften av vårt bagage efter julfirande hos svärisarna. Skriver rent ego.

L har varit förkyld och dessvärre blev Ls sovtid kraftigt förskjuten på julafton och när vi efter 2 timmar väckte henne för att åka till svägerskan så var ho otröstlig i 45 min, vilket aldrig har hänt föut, vi fick packa ur våra saker ur bilen och stanna hemma. Så trist för både svägerskan som längtat och vi som satt hemma i svärisarnas hus. Svärfar har hela kylen fyll med saker men inget att äta så vi fick den tristaste julmiddagen vi någonsin har fått men å andra sidan den den med minst kallorier också! Drömmer Myskläder och noll julklappar men jag var med dem jag älskar! Tur att vi hade en mysig annandag istället! Glad

Krya på sig till alla sjuklingar!

• Pysslig

Somna, tackar, jo jag borde kunna söndagen för lekdate om det inte är 2/1 söndagen vill säga.

Jaså amning itll HK, här körde jag Project Runway!

• Pysslig
    Cissi, usch för dålig mage! Obestämd

Fiolina, min kollega som har 3 barn rekommenderade mig att inte ge mjölkprodukter vid magsjuka. Hennes barn hade tyckt om te så de hade druckit ljummen te med honung/socker i för att få energi. L gick inte med på att det gick att dricka då hon var magsjuk men över julen när hon hade hosta så var det ok med kamomillte och honung.

Ela, fint namn till sonen! Skrattande
  • Pysslig
    Pyttis, å vad härligt att hon utvecklas så snabbt i tal och sång efter rören i öronen!

Somna, hade önskat att vi kunde haka på måndagsträffar men jag har redan ett dagisbarn! Drömmer

Marge, törs man fråga hur det går med dagisplats för S?
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13