Inlägg från: Limefrukt |Visa alla inlägg
  • Limefrukt

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Vad har ni för erfarenheter av Junibacken? För en 3-åring? Mat på plats?
    Som jag har förstått är det knökfullt under högsäsong, men om man åker mitt i veckan i september/oktober?

*~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Limefrukt

Älgen och Billabong: Tack för utförlig och bra info. Då är Junibacken ett bra alternativ för utflykt. Ska försöka åka dit när jag är ledig/obokad på en tisdag nästa gång.
    Det verkar vara många barnfamiljer som går ut senare, lite konstigt för oss som är vana att bli väckta tidigt. På eftermiddagen skulle jag inte vilja ta med A till något sånt ställe. Hon är lite för trött/grinig för att kunna ta till sig allt som händer då.

• Limefrukt

Idag kom det in en kvinna på mitt jobb och sa "heeej, hur är det med dig?"
    Jag erkände och sa att jag inte kom ihåg var jag träffat henne förut. Då säger hon att vi varit i samma mammagrupp. Och så sa hon vad hon hette. Fortfarande visste jag inte vem hon var så jag frågade vidare om hon fått fler barn sen sist. Nej, men jag har ju en 7-åring sen tidigare. Men det är ju 3 år sen så man kan inte komma ihåg alla, fortsätter hon.
    7-åring??? Går man i mammagrupp då?
    Jag har fortfarande ingen aning om vem människan är...
    Till saken hör att vår mammagrupp umgås fortfarande mycket flitigt. Vi hade 3 medlemmar från början som aldrig dök upp på fikaträffarna så dem har man "glömt bort" men när jag tittade på listan jag har kvar så finns inte hennes namn med.
    Hon har ju uppenbarligen en 3-åring, så vi borde ha träffats i samband med A:s födelse, men när och var???
    Jag blir galen på sånt. Hon kan ha gått på öppna förskolan samtidigt som oss, men det kallar man väl inte mammagrupp?

• Limefrukt

Jag och maken har kommit fram till att det måste vara en kvinna från föräldrautbildningen. De flesta följde sen med till bvc-gruppen, men inte alla eftersom det var mammor från två olika vårdcentraler med på föräldrautbildningen. Här får man inte gå om man redan har ett barn, men en kvinna skulle få barn med ny man, därför fick de vara med. Han hade ju inga barn innan. Men jag tror att jag träffade henne en eller två gånger. Sen var det nog bara mannen som kom på resten av tillfällena. Fattar inte att hon kom ihåg mig! Förvånad

Stramalj: det där ordet är det ingen idé att jag försöker komma ihåg... Drömmer

• Limefrukt

Idag var vi på Junibacken och jag kan lugnt säga att det var bästa dagen i A:s liv....

Mamma mu, Findus, Mumin, Lilla gubben och Villa villekulla - det kan inte bli bättre.
    Hon var så exalterad att hon visste knappt vart hon skulle gå. Hon sa hej då till mamma mu hur många gånger som  helst innan vi kunde gå därifrån. Men det roligaste av allt var att man kunde gå in i ladugården. Höjdpunkt!

Affären var också jättebra och vi hade ett samtal om att byta bort nappen mot muminmamma. Väl hemma ville hon inte riktigt, så hon fick ha nappen och så tog vi tillbaks muminmamma. Men hon ångrade sig efter 2 minuter och somnade sen utan napp! Solig

Potträningen däremot är det bakslag i. Igår satt hon på pottan jättelänge. Sen tog hon av sig alla kläderna för att hoppa i badet. Och så ställde hon sig på huk och kissade på golvet. Suck!
    Idag på Junibacken så tyckte vi att hon hade en misstänkt knöl i baken och hon hade jättemycket bajs i blöjan. Men säga till? -nej det gör hon aldrig... Rynkar på näsan

• Limefrukt

asap: Det var alldeles lagom med folk faktiskt! När det var teaterföreställning så orkade A bara sitta 3 minuter, sen sa hon att hon ville gå. Så då gick vi och åt och slapp kön där med, alla andra såg ju på teatern

• Limefrukt

Blä! Jag som köpte ett nytt Didriksson boardmanställ i våras och nu är det hål i rumpan! Hon har använt det flitigt nu under hösten, vädret har ju inte direkt varit trevligt.... Skrikandes

• Limefrukt

PW: Jag vet, vi säljer såna på jobbet... Men de finns inte i rätt färg, så det fick bli mörkt blå, och så får jag kanske klippa till nån rolig form eller så. Det är bara så typiskt. Jag hade hoppats kunna sälja det vidare sen.

• Limefrukt
    Piggley Wink skrev 2012-10-14 21:07:41 följande:
    Ja, jag tänkte nästan att ni hade såna. Ja, här finns de i typ 4-5 färger, men inte i Didriksson-färgerna. Kanske något att börja sälja? Trycka på leverantörerna lite?
    Japp. De kommer från en extern leverantör så jag ska definitivt ta upp det med honom. Tänker att det vore perfekt att ha såna i reflexmaterial. Då passar det till allt!
  • Limefrukt
    johlinn skrev 2012-10-17 19:57:47 följande:
    Idag lämnade jag E. en stund sittandes på toaletten medan jag tog fram något. När jag kom tillbaka hade han ingen tröja på sig. Den hade han tagit av sig och lagt i toaletten... "Den är blöt" sa han när jag tog upp den... Oskyldig
    Myyysigt
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13