• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag skulle köra på det Blomster! Som Galia säger, de andra barnen har en enorm inverkan (på gott och ont). 

Kanske en video för oss i denna tråd?
    ">

• Älgen

Jag kan rekommendera ett memory som är bokstäver på, på ena bilden är ex. stora T (med en mammatiger på) och på parkkortet är lilla T (med en tigerunge). N älskar att leka med det och samtidigt så lär han sig bokstäverna. 

Det finns på Bokspindeln, en barnbokhandel. http://www.bokspindeln.se/

Sen har N fått dessa http://www.bokspindeln.se/product.aspx?id=908  fast som kalender. Dvs det är en  bild per månad och så står det månadens namn under. Vi har satt upp en tavla där vi byter för varje månad. Nu är november uppe och det är ju N's egen månad, mycket spännande!

• Älgen
    johlinn skrev 2011-11-12 13:38:06 följande:
    I morse när jag gick upp möttes jag av en e som sa "mamma! Härligt! Kram!"sen kramades vi! Bästa morgonen på länge! Blev ännu lite gladare av att " härligt" är ett helt nytt ord som han aldrig sagt förut.

Lycka!
  • Älgen

Har inga kloka råd men fasiken vad jobbigt med barn som inte äter. Lider med både barn och föräldrar.

• Älgen

Jag tycker nog att barnen kan få lite jullov om man har möjlighet. Om man jobbar så funkar det ju inte och är man hemma med litet syskon så kanske man inte "orkar" alla dagar men åtminstone några extra dagar ledigt skulle jag vilja ge mitt barn om det går. Man är ju själv trött om man jobbat en hel termin och då kan det behövas lite mys med föräldrarna (och att föräldrarna får lite mys med sitt barn).

Jag var föräldraledig mellan jul och nyår förra året och jag och n hade det så mysigt hemma. Åkte pulka, lekte med julklapparna, hälsade på kusinerna etc. En supermysig vecka. Men så älskar jag julen och att få gå hemma och skrota med pyjamas bland julgran och pynt samt äta praliner passar mig perfekt!  

Dock om jag precis skolat in barnet på dagis som du Blomster så skulle jag låta det gå rätt många dagar för att inte tappa bort dagisvanan liksom.

• Älgen
    Somnat skrev 2011-11-19 13:03:46 följande:
    Persefone:
    Jag var och strök runt utanför din lägenhet i onsdags kväll. Hade en professor fr London på besök som skulle underhållas och hon bodde på ett hotell just bredvid er gata.

Man får komma in också!
  • Älgen

Fy vilken dag du haft Johlinn! Hoppas på bättre imorgon!

Hormonstinn, duktigt jobbat A! Vi har gett upp träningen med N, känns som att det kommer när det kommer.   

• Älgen

Kalasdags snart hos oss. Nån som vet vart Partystore på Sveavägen tog vägen? Eller vart det finns nån liknande i stan?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13