Inlägg från: Limefrukt |Visa alla inlägg
  • Limefrukt

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jemema skrev 2012-01-23 01:15:49 följande:
    Jag har varit med i 30+ sedan våren -07 tror jag, lite sporadiskt. Senaste tiden skulle "30+ med barn som inte vill sova kl 01-03" passa bra
    Den tråden är jag med i om det startas en....
    *~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Limefrukt
    Pysslig skrev 2012-01-26 20:56:30 följande:
    Vad praktiskt, kan man lämna in fläckig tvätt till en tråd så ser de till att fläckarna försvinner?!!! Tungan ute Flört
    Jag vill också veta! Skrattande
  • Limefrukt

Jag har fått bort tomatfläckar med galltvål.
    Fukta tvålen och gnid ordentligt på den torra fläcken. Tvätta i maskinen. Upprepa om fläcken inte gått bort.

• Limefrukt

Hmmmm. blev ju tvungen att kolla in villervalla nu....
    Nja...... det rutiga är inte min smak direkt, men det fanns ju endel limegrönt

• Limefrukt

Om ni undrar var jag håller hus så kan jag f n inte komma in på FL via mobilen. Den är drygt ett år gammal och har segat ner sig rejält. HATAR den just nu! Skrikandes

• Limefrukt
    Somnat skrev 2012-02-06 23:08:32 följande:
    Pysslig:
    Stackars pappa!

Inga tips vad gäller magen, tyvärr. Om hon nu klarar fullkorn vilket G inte gör.

Lime:
    Jag antar att du menar "för närvarande" ang mobilen, men jag väljer att läsa ut det som "fan" om det är ok med dig?
    Det funkar för mig
  • Limefrukt

Pysslig: Har tyvärr inga tips för att få lösare mage. Här har vi tvärtom-problem

• Limefrukt

På jobbet:

En kvinna kommer in tillsammans med en liten flicka på ca 1½-2 år. Kvinnan frågar om vi har akvarellfärger.
    -Till barn eller vuxna frågar jag.
    -Till henne här. Men jag vill inte ha några barngrejor. Hon är så duktig och gillar att måla. Jag vill att hon ska ha RIKTIGA grejor!
    -Jag har akvarellfärg på tub här och så den här presentlådan.
    -299 kr... kostar den det? Ja den är ju fin. Jag tror jag tar den! Har du något mer? Hon gillar att pyssla.

Jag kanske borde låta Amanda använda RIKTIGA målarsaker?
    Staffli också kanske?
    De där barnfärgerna hon har är väl överreklamerade? Flört

Konstigt att ALLA mor/farföräldrar/föräldrar ALLTID har de duktigaste barnen som är alldeles för bra för att använda saker rekommenderade för deras egen ålder. Pysselset som det står från 6 år på klarar oftast en 4-åring av med lite hjälp. Men vilken 4-åring har tålamodet att göra färdigt hela satsen? Osv...

Men det är väl bara att sälja på dem grejorna antar jag...

Min syster fick en gång frågan från en förälder om vad hon tyckte om kameran hon just då använde.
    (Min syster har en mycket fin och dyr kamera som inte är något för nybörjare...) Föräldern tänkte att 7-åringen kanske skulle få en sån. För hon gillar ju att fota lite...

• Limefrukt
    Galia skrev 2012-02-10 10:51:15 följande:
    Ego. Ngn mer vars barn gillar dammsugare? V älskar dem. Vi har två hemma (en vanlig och en grovdammsugare) och han går och skjuter på alternativt står bredvid och skrattar och utbrister i små glädjetjut. I morse när jag lämnade på föris så började städaren dammsuga i hallen och V skrek till förtjust och rusade ut dit så fort han hörde ljudet. Hans fröken såg lite förvånad ut så jag sa "han älskar dammsugare" och då kunde hon bättre förstå hans beteende Vet inte riktigt var jag vill komma men har funderat lite på de här leksaksdammsugarna i affären? Är de ngt att ham ngn som vet? Mkt sånt där som man köper är ju inte ens i närheten avthe real thing och därmed bara bortfastat att köpa så ville höra om ngn kan rekommendera?
    A ÄLSKAR dammsugaren. Hon vill helst sitta på den när den är igång. Och så gillar hon att man håller röret mot henne. Hon stoppar även in fingrarna i röret och drar ut dem och sätter in dem igen samtidigt som hon skrattar förtjust
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13