Inlägg från: Marge75 |Visa alla inlägg
  • Marge75

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

?-) =

• Marge75
    Champagne77 skrev 2011-04-07 19:52:11 följande:

Hoppas in snabbt. Att jobba heltid hemifrån och samtidigt ta hand om ett barn med vattkoppor är inte en dans på rosor ...

Lycklig, jag tror du missuppfattat det här med vabb, då får man ersättning för att vårda sjukt barn. Det är inte tänkt att man ska jobba hemma ...
    Piggley Wink skrev 2011-04-06 23:09:20 följande:
     när det gick upp för henne att "Ska de lämna kvar den här?" så blev hon så glad att hon inte kunde rida mer
    Åh, det var ju så sött att man fick dåndimpen! Underbart!

Lime - grattis till en hel feberfri dag!
  • Marge75
    Namaste72 skrev 2011-04-07 21:02:39 följande:
    Lycklig: Jag hoppas det, som fd emetofob blir jag lite skrajsen..Skäms.
    Ah, där fick man lära sig ett nytt ord! Tackar!
    Jag håller tummarna för åksjuka ... tror jag? Eller det kan ju också vara rätt besvärligt i längden. Obestämd Jag hoppas  på en helt vanlig liten torsdagsspya, varken magsjuka eller åksjuka!
  • Marge75

Fiolina - det finns två olika proppar, gå till apoteket och hämta den andra! 

• Marge75

Fiolina - låt proppen sitta kvar helt enkelt och ha den istället för lock. Sen finns det en annan propp i gummi som är konformad, den är möjligen lite liten. Passar den så funkar den, är den lite liten så läcker det ...

• Marge75

Hörrni, jag tror att jag ska börja läsa den här tråden om ett par dagar igen ... 

Kräks 

• Marge75

Det är ju tur att tråden heter 30+ och inte 50- ...

• Marge75
    Johanna 35 skrev 2011-04-21 18:34:10 följande:

Sarahka - nej tyvärr inga tips härifrån...
    Men jag är så innerligt trött på alla strider jag och E utkämpar för tillfället. Jag orkar bara inte med det och förstår inte hur jag ska komma ur det. Får han inte som han vill blir han fullständigt vansinnig. Och ju mer mitt tålamod tryter, desto värre blir situationen förstås. Att resonera med honom fungerar inte jättebra heller då han blockerar fullständigt. Han har dessutom fått svårt att somna de sista veckorna, så det blir ytterligare en kamp varje kväll och till middagsvilan. 
    Är detta den sk 2-årstrotsen? Han är 20 mån nu. Suck suck. Det är ju så trist att hålla på flera gånger per dag med olika strider (nej vi kan inte gå ut och leka för det regnar, batteriet är slut så du kan inte leka med iPaden, du ska äta lunch snart så nu får du inget kex, kasta inte legobitar, kasta inte mat på golvet, du får inte slåss med din stekpanna osv osv).
    Oaaahhh!!!Skrikandes

Det här läste jag i torsdags och tänkte "så olika det kan vara", och tänkte inte så mycket mer på det. Sen blev det fredag och PANG så var vi där. Nu hade det kunnat vara jag som hade skrivit inlägget! Vi är mitt i tvåårstrotset. Det kom över en natt, och verkar hålla i sig. S har förstås visat sin vilja tidigare också, kastat en napp eller bankat med en kastrull eller skrikit lite. Men det har varit vid förutsägbara situationer, och kanske tre, fyra gånger under en dag. Nu kastar han sig teatralt på marken och illvrålar när livet inte ter sig som han vill. Det kan vara att han inte får springa ut  på gatan, att maten inte är klar än, att han måste gå/sitta i vagnen/springa/stå still/existera eller att luften inte lyder hans minsta vink. Dessutom har han börjat kasta sand och grus eller vad han kommer åt, och har slagit sina kusiner så mycket han kommit åt. Verkligen charmerande. 
    Jag tänker mig att det hänger ihop med att han tar sig lite längre bort från mig, han står inte längre utanför toaletten och skriker när jag är - det gjorde han för två veckor sedan. Man får ta det onda med det goda helt enkelt! Och så har jag frågat alla jag kunnat, och det verkar som att den smartaste strategin är att inte göra så mycket. Välja sina strider och när man tar striden får han helt enkelt vara väldigt arg. Men shit vad det är tröttsamt ...
    Hur länge håller det här på?! Jag träffade en mamma ute i parken i dag som sa att hennes dotter hade "blivit folk igen" när hon var dryga tre. Snälla, säg att det är lite mindre intensivt åtminstone i perioder? 
  • Marge75
    asap skrev 2011-04-25 20:46:12 följande:
    Helt omöjligt.
    Varför då?

Barbabra - superpraktiskt ju! Häll ner lite gräslök och sockerärter också så är köksträdgården kirrad. Det låter som världens bästa rådjursskydd över odlingarna i alla fall. 
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13