• Ellensmammaa

Hjälp mig angående BeSafestolarna!

Vi ska beställa en ny bilbarnstol till vår dotter då hon börjar växa ur sin gamla. Hon är nu 7 månader. Vi har bestämt oss för en BeSafe utan isofix, då vi har två bilar, en med och en utan isofix. Nu till min fråga. Vad är det för skillnad på iZi Kid X3 och iZi Kid X3 Alcantara? Är så fundersam, stolen som heter Alcantara är 100 kronor dyrare, måste ju vara något bättre med den... Tacksam för svar snarast!

• Svar på tråden Hjälp mig angående BeSafestolarna!
  • Millan09

är mkt nöjd med min be-safe ändå, gillade inte britax stolarna..

• MammanZ

Fick lite info från en säljare av Be Safe när vi köpte våran, den med "billigare" tyg är enklare att göra rent än den lite dyrare, som är någon sorts fuskmocka på vissa delar. Så han rekomenderade den billigare varianten eftersom rengöring kan vara ganska bra ibland ;)

• Millan09

oja en rengöring behövs nog i bland ja ;)

• Finesse
    Millan09 skrev 2010-11-15 08:29:40 följande:
    nä men jag litar faktiskt på nån som är läkare och kan det med ryggar..hon har själv barn så jag litar på henne..ja ntf säjer mkt...märkligt att de inte kan sånt som säljer stolar?? de får ju gå utbildning på sånt..jo men man kan inte stirra sej blind på ålder utan hur barnet ser ut, längd vikt tex..
    alla får tycka olika.. å britax stolarna är väldigt bra då dom är godkända till 25 kg.. min dotter är 3 år å väger redan över 15 kg vilket gör att hon väger nog 18 kg när hon är 4 år å det är alldeles för tidigt att vända ett barn vid 4 års åldern..

Vilka tror du det är som har dessa utbildningar som dom får gå på? Jo NTF.. Sen att dom kommer ihåg allt som sägs är ju lite si å så med..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Millan09

men så klart de har kurserna...jag anser att säkerhet har inget pris,lägger hellre pengar på en stol som jag vill ha om jag sen får köpa en ny tidigare än andra spelar mej ingen roll..min son är liten o han lär nog ha besafen länge ;))  imponerande att de kan så mkt om ryggar?? ja kom i håget är det nog si o så med ja..snackade nyss med det kära NTF  o de sa inte att det var förbjudet att köra med den i lutande läge..

de sa även att man ska vara försiktig med begagnade stolar..

• Finesse
    Millan09 skrev 2010-11-15 10:01:15 följande:

men så klart de har kurserna...jag anser att säkerhet har inget pris,lägger hellre pengar på en stol som jag vill ha om jag sen får köpa en ny tidigare än andra spelar mej ingen roll..min son är liten o han lär nog ha besafen länge ;))  imponerande att de kan så mkt om ryggar?? ja kom i håget är det nog si o så med ja..snackade nyss med det kära NTF  o de sa inte att det var förbjudet att köra med den i lutande läge..

de sa även att man ska vara försiktig med begagnade stolar..

Förbjudet är det ju inte.. men han som var på ÖF och pratade sa att han rekommenderar det inte..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Ellensmammaa
    MammanZ skrev 2010-11-15 08:50:30 följande:
    Fick lite info från en säljare av Be Safe när vi köpte våran, den med "billigare" tyg är enklare att göra rent än den lite dyrare, som är någon sorts fuskmocka på vissa delar. Så han rekomenderade den billigare varianten eftersom rengöring kan vara ganska bra ibland ;)
    Okej, funderar faktiskt på den "billigare", svart/beige tror jag vi ska ta...
  • Millan09

ja svart beige är neutralt o bra ju,den är väldigt lätt o montera med ;)

ÖF ???? saken i denna tråd var ju att nån ville ha lite goda råd och tips eller hur???? handlade inte saken om en be-safe stol??? JAG bad inte om någon åskikt jag lämnade min..

• Ellensmammaa
    Millan09 skrev 2010-11-15 15:04:02 följande:

ja svart beige är neutralt o bra ju,den är väldigt lätt o montera med ;)

ÖF ???? saken i denna tråd var ju att nån ville ha lite goda råd och tips eller hur???? handlade inte saken om en be-safe stol??? JAG bad inte om någon åskikt jag lämnade min..

Är den lätt att montera även utan isofix? :)
  • Ova

Vi har en bsx2 till dottern o jag är nöjd. Ännu nöjdare är jag med att vi hittade bsx3 på kampanj för 2500 kr till nästa dotter.
    Det  finns bra monteringsvideos på deras hemsida.

Svar på tråden Hjälp mig angående BeSafestolarna!