• Millan09

Hjälp mig angående BeSafestolarna!

jag har en be-safe och är helnöjd med den ;) gillar att man kan luta stolen och sonen är jätteglad..vi har en v50 och den var enkel att montera med..

• Millan09

naturligtvis gör jag det då de i affären sa att det gick utmärkt..diskuterade det med en vännina som visserligen är kardiolog men det är helt okej..står ingenstans att man inte ska det..

• Millan09

nä men jag litar faktiskt på nån som är läkare och kan det med ryggar..hon har själv barn så jag litar på henne..ja ntf säjer mkt...märkligt att de inte kan sånt som säljer stolar?? de får ju gå utbildning på sånt..jo men man kan inte stirra sej blind på ålder utan hur barnet ser ut, längd vikt tex..

• Millan09

är mkt nöjd med min be-safe ändå, gillade inte britax stolarna..

• Millan09

oja en rengöring behövs nog i bland ja ;)

• Millan09

men så klart de har kurserna...jag anser att säkerhet har inget pris,lägger hellre pengar på en stol som jag vill ha om jag sen får köpa en ny tidigare än andra spelar mej ingen roll..min son är liten o han lär nog ha besafen länge ;))  imponerande att de kan så mkt om ryggar?? ja kom i håget är det nog si o så med ja..snackade nyss med det kära NTF  o de sa inte att det var förbjudet att köra med den i lutande läge..

de sa även att man ska vara försiktig med begagnade stolar..

• Millan09

ja svart beige är neutralt o bra ju,den är väldigt lätt o montera med ;)

ÖF ???? saken i denna tråd var ju att nån ville ha lite goda råd och tips eller hur???? handlade inte saken om en be-safe stol??? JAG bad inte om någon åskikt jag lämnade min..

• Millan09

jo det var den då jag inte är så teknisk av mej..jag tog beskrivningen steg för steg och det tog en stund men blev jättebra..svåraste o sno ihop bältena o få under dem men det gick bra..

• Millan09

jag blir så trött..jag bad inte om nån åsikt här och du hade ingen anledning o hoppa på mej..litar mer på en affär där jag har handlat barnsaker i 12 års tid...
    lycka till med monteringen ellensmammaa

• Millan09

sista ordet ska du ha med tydligen jag citerar" du kör väl inte med den i lutande läge" slut på citat..
    vad är det då..en vänlig uppmaning??? har du inget annat och göra än att ringa om bilbarnstolar??? har du en het linje till ntf?? jag BAD inte dej om nån kommentar utan lämnade ett tips...
    du säjer ju att  de som säljer stolar inte kan nåt..så kan man väl inte göra..
    som sagt jag köper hellre en dyrare stol som har kvalitet och passar mej..

• Millan09

ne och jag förstår inte ditt problem, jag tipsar om en stol och förklarar lite vad som finns och du börjar tjata om hur mitt barn åker..jag har en liten ett åring på 74 cm som knappt väger 9 kg och menar att man får se till hur barnet ser ut och inte stirra sej blind på ålder...ne i min butik så sa de att de skulle sitta bakåt tills minst 4 år..
    du kan inte säja att alla inte kan något i affärerna o jag litar mer på dem än på nån googelfantast..
    man kan ju uttrycka sej lite trevligare från början kanske???
    ber om ursäkt ellens mamma för att din tråd har urartat..hoppas du hittar nåt som du blir nöjd med ;)

• Millan09

har inte bett om nån hjälp av dej, gav tips..vissa hit o dit...du kunde fortfarande ha uttalat dej i vänligare ton..ne ska lägga ner detta då jag har fler barn att ta hand om samt ett liv..
    åter en ursäkt till övriga

Svar på tråden Hjälp mig angående BeSafestolarna!