Inlägg från: Novallie |Visa alla inlägg
  • Novallie

Hur gammalt var barnet när ni hade barnvakt första gången?

Har låtit min mamma ta honom endel, väldigt tidigt och inte sett några problem med det. Hon tog honom på promenad i början så jag fick sova med mera. Både hon och hans farmor har haft honom brevid sig och sovit när han var någon månad. Var det något så kunde de väcka mig.

Han var nog knappt månaden när jag och sambon åkte till ikea och lät min mamma vara barnvakt i ett par timmar, så vi kunde köpa säng, vi fick inte plats i den gamla. Men det har gått bra, då jag slutade amma tidigt då jag inte mådde bra av det.

Han är året nu och vi låter ofta min mamma ta honom på promenad och liknande så jag fått plugga, eller att jag och sambon kan städa lägenheten mer ordentligt.

Tycker det funkat bra då han har en väldigt nära relation till sin mormor och alltid blir glad och se henne. Dock har vi inte lämnat bort honom helt över natten än, eller varit iväg på kvällen. Men tror vi ska träna honom lite på det, längre fram när det känns bra och han vant sig in på dagis ordentligt. Kan ju mycket väl finns tillfällen sen som det är bra om han kan sova borta, åtminstone hos sin mormor. Dröjer nog väldigt länge innan han kan sova hos farmor och farfar själv, de bor rätt långt bort.

• Novallie
    LinaRosell skrev 2010-11-09 20:56:43 följande:
    Min äldsta son är snart 2½ och han har haft barnvakt (farmor) en gång över natten, funkat kanon...
    Min yngste son är nu 3 måander och ska vara , tillsammans med storebror, här hos oss med farmor och farfar själva över natten nu på fredag då jag och pappan har blivit bjuda på en resa till Riga. Vi kommer åka hemifrån vid 09 på fredag morgonen och komma hem vid 16 på lördagen..... jag har VÄRLDENS ångest!!!!!!!
    Jaag vet att barnen kommer ha det kanon men ändå.. jag vill att de ska vara bekväma tidigt med att farmor,farfar eller mormor passar dem då och då.. och vi har bara barnvakt om det är något speciellt..... Vad tycker ni, gör vi fel?
    Nej är jätte bra att barnen knyter an till fler och det underlättar ju för dig som förälder också!
Svar på tråden Hur gammalt var barnet när ni hade barnvakt första gången?