snillis skrev 2010-11-10 07:50:48 följande:
Tack för svar!
Så det är i första hand en "ego-grej" eller vad man skall säga, från din sida. DU vill inte.
Har jag uppfattat det hela rätt?
Hur gammal tycker du att hon skall vara första gången?
OCh ja, det är ganska häftigt hur man ändrar sig. Om man tänker på hur man var och tänkte när första barnet var litet undrar man om det är samma människa som den man är idag- 5 år och två barn senare
Du har fattat rätt, jag känner mig inte bekväm med att lämna dottern helt ensam med någon annan än pappan någon längre stund.
Hade diskussion med min man om detta nu på morgonen faktiskt. Han frågade om vi inte kunde gå på restaurang bara vi två snart.
Jag sade precis som det var: "Ja, det skulle vara jättetrevligt, men jag tror inte att jag kan lämna ifrån mig henne till någon annan ännu"
Men jag lovade honom att börja vänja mig vid tanken. Och han lovade att första gången skulle bli lite kortare och i vårat hem.
Jag skrev tidigare i tråden att jag trodde på 9 månader, men efter det har jag funderat. Det beror ju på hur dottern mår och beter sig när hon är med andra personer än mig och pappan. Kan bli tidigare och senare.
Farmor/mormor tar promenader med henne ibland på någon halvtimme. Och sambon har henne medan jag jobbar någon gång ibland.
Än sålänge delar jag bara med mig i små porttioner. Eftersom vi inte haft behov av att lämna bort henne än, så har jag inte behövt tänka på saken.