• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

larssonc skrev 2018-04-08 06:43:46 följande:

Hej på er! Har inte varit inne här sen i höstas men tänkte uppdatera lite.

Den 13 mars föddes vår son med ett urakut kejsarsnitt. Hans navelsträng föll fram framför huvudet när vattnet gick så det blev bråttom att få ut honom. En helt frisk och perfekt liten pojke, han är verkligen vårt lilla mirakel ??????????

I januari 2017, vid 27 års ålder, fick jag beskedet lågt amh på 0,3. Vi blev nekade ivf eftersom jag haft stroke och läkarna inte tror min kropp klarar hormonpåfrestningen som blir vid ivf. Fick utskrivet lutinus istället av min egna läkare pga mina mellanblödningar. Tog det varje månad från äl till beräknad mens. Efter fyra månader fick vi vårt plus. Fortsatte då med lutinus till vecka 15. Var otroligt orolig hela graviditeten och vågade inte tro på det förrän jag hade vår son i min famn. Nu måste vi vänta ett år på grund av mitt snitt men jag hoppas innerligt att vi har turen och kan få ett syskon till Lias. Får vi inte det är jag mer än lycklig över det fina barn vi har fått.

Fortsätt kämpa tjejer, det går trots lågt amh. Jag tänker på er ofta och den här gruppen har gett så mycket stöd och hopp. Vet hur jag tänkte när jag hittade hit att en dag ska jag också skriva min solskenshistoria och nu äntligen kan jag det.

Stor kram ??

Åååååh GRATTIS! Äntligen så har du fått en liten älskling! Hoppas att allt är bra med er. Kram
  • Frazze

Hur går det med er andra som är grvida? Är det dags snart för någon av er? Sjuttiosjuan?

• Frazze
    emhu skrev 2018-04-26 19:10:57 följande:

Jag gick in i vecka 20 idag och känner sparkar och rörelser varje dag sedan någon vecka tillbaka. Känns fortfarande helt overkligt men det börjar sjunka in så sakta att vi ska bli tre äntligen. Var på rul för 10 dagar sedan och allt såg jättebra ut så nu har jag lovat mig själv att jag ska börja njuta. Det är dock jättesvårt att släppa oron...

Hur går det för dig med kilona Frazze?

Åh härligt! Längtar så efter en till men det får vänta på sig.

Jo då! Kilona de dras till mig Har vart på semester i 3 veckor och ätit gott och druckit gott. Har nog gått upp några kilon! Men på torsdag så börjar jag en tävling på gymmet som heter beach fight. Där man lever på 1500kcal om dagen och ska bränna fett i kg. 4 veckor av det och jag hoppas kunna gå ner lite.

Lycka till nu med bebben i magen!
  • Frazze

Hej svej! Dåligt med inlägg här nu så då skakar jag liv i tråden igen. Hur går det Nube? Du borde ju vara där nu väl? Wiiho! Mamma! Underbaraste order i hela världen!

Sjuttiosjuan du är väl oxå snart i mål? Tänk vad fort tiden går? Känns som att det var typ 3 månade sen vi skrev att ni blivit gravida.

Jag kör på med min Beach fight jag. 2 veckor -2kg och -2% kroppsfett. Nu har snart 3dje veckan gått men nu väntar jag till invägning innan jag väger mig igen. Jag har ju metabolism som en 55 åring fortfarande, men jag kämpar på och hoppas att det någon gång ska sjunka. Bukfett låg på 7 men nu på en 6a. Hoppas på 5 el 4 när jag är klar. Blir mer träni g för mig än de som har topp metabolism. Jag gör det för att jag vill vara i toppform inför äd i vinter. Lycka till alla! Kram

• Frazze
    Nube skrev 2018-05-23 05:54:43 följande:

Hej! Jag har 12 dagar kvar till beräknad förlossning men ingen bebis än. Har slutat jobba nu för några dagar sedan och njuter av värmen och ledigheten. Mår bra men sover dåligt och är ganska trött ibland.

Lycka till med träningen! Jag måste också börja igen efter förlossningen och återhämtningen.. nu orkar jag inte så mycket..

Åh heja dig! 12 dagar är inte mycket. Min kom exakt 14 dagar före så 38+0 men då hade jag ju fött barn innan en gång.

Har en vän som är beräknad den 4 juni men som kommer göra kejsarsnitt nu på fredag. Så då får jag gosa bebis.

Min "bebis" är ju snart så han inte får plats i spjälsängen längre. Det var väl 10cm från fötterna till gavel och 10cm från huvud till gavel när jag lade ner han rak. Hittar dock ingen säng som jag känner mig trygg med än att byta till. Han är ju inte ens 2 år än

Lycka till med allt nu och skriv igen när bebis kommit! Kram
  • Frazze
    Nube skrev 2018-06-13 17:41:57 följande:

Igår föddes äntligen vår efterlängtade barn, det blev en liten söt tjej. Allt gick bra och hon är helt fantastiskt. Det var en lång resa hit men totally worth it! :)

Åh GRATTIS!!!!! Äntligen är du i mål och du har ditt lilla knyte i famnen. Njut allt du kan och ta kort och memorera, för jag kan ärligt säga att jag minns inte mycket från den tiden
  • Frazze

Hur går det sjuttiosjuan? Det borde väl vara din tur nu? Hoppas allt går bra

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-20 14:51:46 följande:

Sitter här och ammar en liten tjej som kom i torsdags:) Blev tyvärr planerat snitt för hon låg i säte och mitt blodtryck blev väldigt högt i slutet av graviditeten. Men det gick över förväntan och jag känner mig helt okey!

Hur går det för dig?

Åh GRATTIS! Äntligen då har du fått din lilla bebis Hur känns det att ÄNTLIGEN vara mamma? Synd att det blev snitt! Men som jag säger, så länge allt går bra och mamma och bebis mår bra vad gör det då? För mig går det ju inget vidare på barnfronten, men på fettförbrännings fronten så -7.2kg fett Det är bara att fortsätta och hoppas på att vi kan åka igen i nov/dec och sätta in 2 st embryon el blastocyster Njut nu av den lilla och ha det så gott. Kram
  • Frazze
    emhu skrev 2018-09-22 16:16:47 följande:

Och Frazze, hur går det för dig? Blir det någon återföring i höst?

Hej alla!

Så roligt att läsa om allas olika situationer. Skönt att era små flickor mår bra emhu! Hur går det? Har bebis dykt upp ännu? Vad blev det?

Blir ingen FET i höst Pengarna räcker inte och nu har jag fått veta att mitt vikariat tar slut 1/11 oxå. Bara söka nytt jobb och hoppas på att man snart får ett.

Men jag ger inte upp hoppet att vi ska kunna åka i mars el så.

Percafluviatilis tycker inte ni ska hänga upp er på en sån fånig detalj som ett donerat ägg. Alltså, det är ju du som bär barnet och du som föder det alltså ditt blod.

Vi körde 3 ivf försök och sen kände jag att stressen tog knäcken på mig. Visst så blev jag ju gravid på första försöket, men det gick ju inte hela vägen. Men sen inget!

Fick höra om Äd och sen struntade jag i allt och vi bara åkte. Gick ju inget vidare då heller och sen blev jag naturligt gravid istället! Här sitter jag och tittar på världens finaste lilla kille (INTE partisk alls hahahahha)

Men jag vet att det är helkört även om jag skulle testa ivf igen för det finns inga ägg kvar. Jag tvekar inte en sekund att återgå till ÄD. Vi har 11 blastocyster i riga och kommer använda så många som krävs för att få en el två till.

Vänta inte för länge med syskon någon!
  • Frazze
    Aylina88 skrev 2018-09-25 16:44:41 följande:

Hej tjejer! Hoppas allt är bda med er? Lova åter komma när min lillebebis skulle komma men tyvärr så hade jag otur och förlora mitt barn i vecka 29 haft ett helvetet och saknaden har tagit död på mig men nu kämpar jag mig upp igen och vi ska försöka på ett till barn så våran änglabebis får en syskon <3

Starkt gjort fina du! Jag vet hur den förlusten känns och jag vet precis vad ni går igenom. Det finns ingen smärta att jämföra med! Därför är jag verkligen glad att ni vågar försöka igen! Nästa gång kommer allt att gå bra och ni kommer få så många extra koller på Ultraljud så att ni känner er "säkra" de är verkligen bra på det när man ber om det. Man känner sig aldrig säker och trygg efter e sån förlust tyvärr. Inte ens när de kommit ut! Men man får försöka slappna av lite Önskar er all lycka! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH