Emzzzan01 skrev 2017-07-13 14:38:46 följande:
Tänkte fråga hur länge ni har försökt? Vilken ålder? Har du lågt amh värde? Vi får 3 landstingfinansierade försök.
Och det är väldigt bra. Men vi håller också på att spara till privat om det skulle behövas. Vi har även pratat om äggdonation. Hur har ni gjort? Ursäkta om jag frågar så mycket
Ingen fara, det är bara att fråga :) Det är skönt att kunna "prata" med någon annan i liknande situation.
Jag känner också som du, att problemet är min kropp och pga det måste även min sambo gå igenom allt detta. Han stödjer mig också jättemycket men jag tror att känslan är ändå lite annorlunda när det är ens egen kropp som inte riktigt funkar.
Vi har försökt bli gravida nästan 2 år nu. Gjorde utredningen i somras och första ivf i januari som vi fick avbryta pga kysta och eftersom jag inte svarade på medicinerna som jag skulle (möjligen pga kystan).
Andra försöker gjorde vi i april och jag blev gravid. Tyvärr konstaterades en ofostrig graviditet vid ultraljudet och jag fick missfallet nu i juni. Vi fick inget till frysen så nu måste vi börja om hela resan, är så orolig att det inte funkar men samtidigt försöker jag tänka att jag blev ju gravid vid första försöket så det kanske går. Men ändå. Samtidigt försöker jag komma över missfallet men vill gärna göra nytt försök redan nu. Men jag måste få mens först, hoppas kroppen kommer igång fort. Vill inte vänta.
Jag är 33 och har amh 0.4. Vi har nu gjort vårt första landstings finansierat försök och har två kvar. Men kommer göra privata försök också om vi inte lyckas. Vi har också pratat om äggdonation och är öppna för det även om känns svårt också...
Vet du om du kommer att göra kort ellet lång protokoll och med vilka mediciner?