• småsteg

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Tack igen Millan! Vi hoppas på ett mirakel (även om det behövs ett i Jesusbarn-klass om det ska gå), men är realistiska. Vi får satsa på våra frysisar och hoppas att de överlever upptiningen. Sen måste vi prata med Huddinge om hur vi ligger till. Jag hoppas att vi får sätta in våra frysisar och ändå ha ett "färskförsök" kvar (det tredje försöket från noll så att säga), men med anonym donator när en sådan dyker upp (vi har ca 1,5 års kötid snart). Jag fyller dock 38 i slutet av juni, så jag vet inte hur de ser på saken. 

Håller tummarna för er andra!!

Kram   

• småsteg

Hoppas du får klarhet snart mba12. Det är onekligen mycket att hålla reda på för oss som är inne i den här cirkusen... Hoppas äggplocket gick toppenbra Germany!

Linn73, tack för din omtanke. Jag har molvärk ganska ofta och ibland riktigt ont. Än så länge har dock inte någon "störtblödning" börjat utan det är ganska sparsamt än, men det känns verkligen bara som en tidsfråga. Molvärk har jag dock haft av och till hela tiden, men inte ont som jag kan ha nu. Jag känner mig inte heller gravid längre tyvärr, om man nu kan känna sådant så här tidigt ändå. Pratade med Huddinge i dag och enligt deras sätt att räkna är jag i vecka 6+4 och det är för tidigt för att kunna se något på ett ultraljud sa hon. Blev erbjuden att ta blodprov, men i och med att jag måste ta det flera gånger, då värdet kan fortsätta vara högt trots avbruten graviditet, avstår jag. Det lär ju visa sig inom ett par dagar. Sköterskan sa också att man kan blöda och ändå fortsätta vara gravid, så ett mikroskopiskt hopp lever väl än. Jag tror dock att min magkänsla stämmer tyvärr... Ska prova ta om ett graviditetstest om ett par dagar i alla fall (om jag nu inte börjar blöda för fullt). Har en tid i Huddinge om knappt två veckor.

• småsteg

Jag har tyvärr inga goda råd mba12. Jag har bara sprayat en gång tidigare och det var över ett år sedan. Kanske  någon annan här i tråden kan hjälpa till?

Hoppas det går bra för dig Kvinna72. Jag har i alla fall haft molvärk redan från start och lyckades ju vara gravid ett par veckor med säkerhet i alla fall.Håller tummarna för att det är växtvärk och inget annat!

Jag har inte heller börjat blöda rejält, så händer inget nytt ska jag göra ett nytt gravtest i morgonbitti. Om det, mot förmodan, skulle visa att jag fortfarande är gravid, så går jag kanske och tar ett blodprov på tisdagen i alla fall. Har skaffat ett sådant gravtest som visar veckor. Inbillar mig att jag kanske kan få veta om värdet är på nergång, även om det fortfarande skulle visa positivt. Alltså att det kanske kommer att visa att jag är gravid i färre veckor än förut, om det fortfarande visar positivt. Testade för någon vecka sedan och då sa det att jag var gravid + 3 veckor. Vet inte om min teori håller dock. Försöker att inte hoppas alls, när chanserna är så små, för att inte bli besviken igen. Blod och graviditet känns inte som någon bra kombination...

Låter jobbigt med ryggen Linn73. Hoppas du får ordning på den snabbt, så att du inte behöver äta värktabletterna.

{#emotions_dlg.flower}

• småsteg
    mba12 skrev 2012-05-27 17:04:24 följande:
    Småsteg, hur var din historia? Vad har du för AMH? Hur många IVF:er har du gått igenom och vilka metoder?
    Själv är min första IVF och första sprutdag med mindre än 0,2 AMH ! CFC har jag valt som klinik.

Jag hade 0,49 i AMH-värde när jag utreddes, men det var hösten 2010. Jag och min sambo prövade först en makeinsemination på Sofiahemmet utan resultat under våren 2011 och därefter ett IVF-försök med egna ägg i Huddinge. Jag fick endast ut tre ägg med långa metoden (Gonal-F), varav ett befruktades men det dela sig inte vidare. Ingen återföring alltså. Vi blev då rekommenderade att direkt gå över till ÄD. Vår chans att lyckas med egna ägg vid en IVF bedömdes som lika liten som den att vi skulle lyckas på egen hand, dvs mindre än 5 % chans. Jag fyller 38 år nu i sommar, så min ålder påverkade säkert utlåtandet. Vi skulle ju kunna försöka fler gånger privat, men vi vill inte lägga de pengarna på något med så dåliga odds. Det är så mycket annat vi vill göra tillsammans och vi vill inte riskera att vara både barnlösa och skuldsatta. Jag har dock full förståelse för de som försöker många gånger om!

Vi står i ÄD-kö nu, men en underbart vänlig bekant erbjöd sig frivilligt att donera ägg till oss! Det är hennes ägg vi nu har använt. Det blev ett fint ägg tillbaka i slutet av april och två till frysen. Vi hoppas alltså på våra frysisar i första hand, eftersom oddsen nu är dåliga att detta ska lyckas. Annars hoppas vi på ett sista ÄD-försök via Huddinge med anonym donator.

Jag hoppas verkligen att du lyckas direkt på ditt första försök! :)

Germany: Roligt att höra att du nu är ruvare! Håller tummarna!    

• småsteg
    lillamillan skrev 2012-05-27 18:32:44 följande:
    Idag är det ruvardag 11 å som vanligt har det börjat komma lite lite ljusrosa . Så vårt sista försök verkar gå åt helvete, men e väl inte helt oväntat. Blir så ledsen å arg, men lika bra att i se att det i te blir några barn med mina ägg!

Så tråkigt att höra, men så länge det inte kommer störtfloder så lever hoppet! Hur känner du inför ÄD?
  • småsteg
    mba12 skrev 2012-05-27 20:23:45 följande:
    Småsteg, wow du hade AMH 0,5 och inte kunde lyckats, jag har mindre än 0,2 hur kan jag lyckas med första försöket!!!
    Jag har faktiskt inte så höga förväntningar men det känns ändå :(
    Hoppas det går bra och håller tummarna för dig.

Har precis pratat med CFC! Ingen fara sa han, det brukar vara lite för mycket i sprutan sa han så det gör inget.
    Tänk att dem jobbar nu!!!???!!!  På en söndag kväll ! Love them.

Germany jätte bra för goda nyheten och lycka till med ruvningen Lämna inte tråden och uppdatera oss.

Prognosen grundade sig inte bara på mitt AMH-värde. Det faktum att min äggskörd blev så dålig vid vårt IVF-försök i kombination med min ålder spelade nog en stor roll. Jag fick ju endast fram tre ägg, varav bara ett var ok nog att försöka befrukta. Lägg till att en privat klinik kanske (troligen?) hade bedömt läget lite annorlunda. I Huddinge handlar det ju om skattepengar och de vill inte göra försök som har dåliga odds. Vi kanske hade kunnat tjata oss till ett andra försök med egna ägg, men vi ville hellre ha de bättre oddsen som ÄD ändå ger oss. Avvakta ditt första resultat - förhoppningsvis behöver du inte fler! :D
  • småsteg
    Jegs skrev 2012-05-28 17:28:56 följande:
    Hej allihopa!
    Nu är jag så nära som aldrig tidigare att vara gravid... Fick ett kanonfint 8-celligt embryo tidigare i dag!
    Och ytterligare 3, lika fina hamnade direkt i frysen.. Utöver det finns fortfarande 3 som är ok, men de ska få växa till sig lite till för att få kvala till frysen..

Detta har alltså skett via anonym äggdonator och starka simmare från min man, oerhört tacksam, glad och hoppfull..

Nu väntan igen (mycke väntan för oss barnlängtare...), innan grav.test om ca 2 veckor.. Blir ju jätte lätt att inte tänka på annat än detta.. :)

// Jegs

Åhhh vad roligt!! Hoppas verkligen att det fungerar. Det är verkligen tortyr att vänta...
  • småsteg

Hej på er!

Är det någon i tråden som har erfarenhet av Huddinge-behandlingar och kan besvara följande fråga: Räknas "frysförsök"  som "ordinarie" behandlingar? I den bästa av världar får man ju tre landstingsfinansierade försök. Vi har ju gjort en IVF med egna ägg och en med en egen donator. Om det sistnämnda nu inte fungerat så har vi två ägg, som vi kan försöka tina upp och sätta in. Om vi lyckas tina dem, är det då vårt sista försök eller tror ni att vi kan få ett färskförsök till med anonym donator? Jag vet inte hur mycket jobb/kostnad det är med frysförsök kontra färskförsök. Någon annan som vet?

• småsteg

Stort grattis förresten Castor! Jätteroligt att det går så bra och din historia ger oss andra hopp! Glad

• småsteg
    lillamillan skrev 2012-05-30 21:44:08 följande:
    I huddinge får man tre stimuleringar som leder till ET. Sen får man alla FET som man lyckas spara ihop. Om man som oss har dålig prognos och redan har gjort massa privata försök kan de säga att man bara får en stimulering och om man vill använda de andra två försöken får man gå över till ÄD alt SD. Vi får inga fler om vi inte byter till ÄD.

Tack för svaret Lillamillan! Vi lär få veta säkert på tisdag hoppas jag. Vi kommer att behöva så många försök som möjligt känns det som. Samtidigt så vet jag inte hur vi ska orka med all väntan och oro... Ingen positiv dag idag. Har börjat blöda igen, lätt än så länge, och har mensvärk av och till. Det känns som att embryot dog förra veckan och att det nu bara är en tidsfråga innan störtfloden börjar. Negativt tänk, jag vet, men humöret är ungefär lika bra som vädret här i Stockholm idag. Nu vill jag bara att det ska bli tisdag, så att vi får ett definitivt besked och kan planera för framtiden. Suck...
  • småsteg
    mba12 skrev 2012-05-31 20:59:28 följande:
    Hej tjejer,
    Är det vanligt att man har lite "ont/känningar" vid äggstockarna när man använder Gonal-f? Det är min första behandling, och har ingen erfarenhet. Idag var min 5:e sprutdag 300 ie.

Jag har bara använt Gonal-f en gång, men jag kände samma sak som du om jag inte minns fel.
  • småsteg
    lillamillan skrev 2012-06-01 11:28:01 följande:
    Så då e det bekräftat, blev negativt denna gången oxå. Inte ens en tillstymelse till spöksteck ens    men ingen mens ännu. Så jävla typiskt, alla andra gångerna har det blött massa innan TD men denna 6e gången som dessutom är sista gången ska mensen utebli innan TD. Blir så besviken för jag har varit så säker de sista dagarna att det verkligen funkat denna gången.
    Nej, vad tråkigt! Jag beklagar... Skit också. Att det ska vara så j-vla svårt (ursäkta språket) att lyckas få barn. Andra får ju ungar till höger och vänster i en rasande fart. Orättvist. Ja, jag vet att det inte är någon idé att tänka så, men ändå gör jag det.

Kan det inte vara för tidigt att veta säkert Lillamillan? En del plussar ju efter DT... Hoppas på ett mirakel, när din mens inte har kommit än! 
  • småsteg

Vi har fått ett fantastiskt besked idag! Jag är, trots en blödning i två dagar och ett par bruna flytningar lite då och då, fortfarande gravid! Gjorde ett vaginalt ultraljud i Huddinge idag. Jag och sambon var helt inställda på att det skulle vara MA alternativt helt tomt därinne. Vilken chock att se ett litet pyre med hjärtslag! Allt såg jättebra ut. Jösses... Grät en skvätt av lycka och höll på att dra med mig både sambon och sköterskan (har för övrigt blivit fantastiskt bemött av personalen där) innan jag kunde hejda mig.

Nu är det bara att hålla tummarna att det håller hela vägen! Många oroliga veckor kvarstår ju fortfarande innan vi kanske kan andas ut lite mera, är i vecka 8+1 nu. Pyret ska ju klara av att hålla sig fast under nedtrappningen av medicinerna också och efter det är det ju diverse tester och annat som kan visa oroväckande saker. Jegs - jag känner FULLSTÄNDIGT igen mig i hopp/förtvivlan-situationen. Kanske blir det väl bättre med tiden... Det är ju, som läkaren sa idag, ingen idé att oroa sig. Inträffar missfall så gör det, det är inget man kan påverka. Man får väl trösta sig med att det då antagligen var något fel på fostret. Jag tar för övrigt samma hormoner som du, och ska fortsätta i tio dagar till innan nedtrappningen börjar. Jag har också haft mensvärk ända sen start, så jag hoppas att det är på samma sätt för dig.

Nu hoppas jag på fler underbara besked hos er andra också!!   Solig

• småsteg

Tack snälla ni för alla grattis, det värmer verkligen! Jag är som sagt var jättenervös att något ska hända, men jag har bestämt mig för att försöka tänka bort sådana negativa tankar. Just nu har jag mycket molvärk men jag läste att det var normalt i vecka 8, så nu ska jag ta det lugnt. Det kommer att gå jättebra!

Jag lider verkligen med dig Germany, men hoppas fortfarande att det kan vara "normala" blödningar och att du plussar senare bara. Mba12, jag håller tummarna för att nästa försök blir det sista!

Sköt om er! 

• småsteg

Tack Poussin! Vi fick beskedet att vi nu är klara i Huddinge (om det inte blir aktuellt med ny omgång alltså), så just nu svävar vi i ingenstans. Jag ska ringa mödravården i morgon och boka en tid för inskrivning. Sen får vi väl veta mer hoppas jag. Jag har faktiskt inte satt mig in alls i vad som ska göras härnäst, men KUB-test lär ju bli aktuellt.

Germany, jag förstår dig till fullo! Jag känner lite samma sak, fast jag främst jobbar på att kunna lägga oron åt sidan. Jag måste sluta googla på allt som kan hända (då landar man ju ofta i olika trådar här) och allt jag tror mig känna, annars kommer jag att få ett nervöst sammanbrott. Skrattande Ha en riktigt skön sommar!

Elab01, jag vet tyvärr inte något om hur det är med lågt AMH och missfall.    

Jegs, håller tummarna för plus nu! Om du kan uppbåda tålamod är det nog bäst att vänta till testdagen. Då slipper du ju oron om det skulle vara minus/svagt/oklart flera dagar före. Skrattande   

{#emotions_dlg.flower}

• småsteg

Hej!

Solen skiner ute och det är helg - men jag är konstant orolig. Jag har brunaktiga flytningar varje dag nu mera. Det känns som att jag har blött mest hela tiden sen jag konstaterade att jag var gravid. Ghaaaa... Det känns som att det kommer att krävas ett MIRAKEL om jag ska klara att behålla detta pyre till det är dags. Det är enormt psykiskt påfrestande - jag vill bara veta hur det blir NU! Har en inskrivningstid på mödravården nästa torsdag och då får jag ta upp det här - om det inte har hänt mer innan dess. Gråter

Hjärtefröjd - roligt att ditt AMH-värde stigit. Hoppas det ger resultat vid nästa försök!    

• småsteg

Nej, vad tråkigt att höra Jegs! Finns det fortfarande något hopp om att du kanske är en sen plussare? Bra att du kan se framåt inför adoptionen! Det lugnet kanske gör så att någon av frysisarna fastnar!

Tack för lugnande ord Poussin. Blödningarna har upphört - för tillfället i alla fall. Jag hoppas att pyret lever fortfarande, men får inte veta det förrän vid KUB-testet. Det hinner vi nog dessutom inte göra förrän vi kommer hem från semestern runt den 10:e juli. Nu ska jag bara försöka släppa allt och ha en skön semester. Jag önskar er andra detsamma också!

{#emotions_dlg.flower}

• småsteg
    Angla skrev 2012-06-14 19:33:46 följande:
    Man blir inte lättare gravid pga adoptionsbeslut

Nu menade jag inte, vilket du säkert förstår, att själva beslutet skulle leda till att Jegs blir lättare gravid. Jag vill dock förtydliga att jag åsyftade att minskad stress skulle kunna göra förhållandena mer gynnsamma. Även om det inte är klarlagt något samband mellan stress och resultat så vet jag flera som blivit gravida när de inte längre fokuserat lika hårt på det.

Tack Kattflickan, jag ska försöka tänka positivt! Jag har inte använt menopur, så jag kan tyvärr inte bidra med något vettigt. Det låter dock inte som att det skulle vara någon fara, men det är ju alltid bra att kolla med Huddinge.  
  • småsteg

Hej!

Tittar in en snabbis här. Har inte hunnit uppdatera mig om vad som hänt den senaste tiden så att jag ger inga personliga hälsningar - jag kanske glömmer någon. Skickar dock ett stort grattis till alla som blivit gravida eller ruvar! Jätteroligt! Lika tråkigt är det naturligtvis där det inte går vägen, men jag hoppas och tror att kämparglöden finns kvar. Jag kan i alla fall varmt rekommendera äggdonation för de som känner att de kommit till vägs ände med egna resurser. Jag är nu gravid i vecka 15 och det känns otroligt att ha kommit så långt, något jag inte tror skulle ha skett om jag fortsatt försöka med egna ägg. Förhoppningsvis håller det hela vägen! Nojar vidare och oroar mig periodvis, men försöker att njuta av graviditeten också. Något som dykt upp i och med graviditeten är hicka. Jag har hickat av och till i åtskilliga veckor nu. Lite nyfiken på om någon annan har gjort detsamma?

Ha en fortsatt skön sommar! 

• småsteg
    germany skrev 2012-08-10 09:46:03 följande:
    Katt - Tack, vad gullig du är som tror att jag också kommer att kunna få uppleva lyckan att vara gravid. Fast om du visste hur avlägset det känns, knappt jag törs tänka tanken ens för bara det gör mig ganska ledsen i bland. HIttills har det ju inte hänt något, vare sig på hemmaförsök eller IVF. Men det som håller mig uppe är ändå det där HOPPET och jag kan nog hoppa ganska långt än så länge :) Så jag ger INTE upp riktigt än inte Solig.

Jag är nog inne i en rätt så känslig period tror jag. Lyssnade på lokalradion häromdagen där en mamma berättade som ur en bok om hennes dotter Julia som föddes och som sedan gick bort i 7 årsåldern. Jag satt i bilen och tårarna bara vällde nedför mina kinder när jag lyssnade. Tack och lov så var jag på väg ut i skogen med hundarna så det spelade ingen roll att mina ögon var röda och svullna.

Barn är verkligen livet och en fantastisk gåva. Inte något man äger, utan något man har till låns.
    Och jag längtar så fruktansvärt mycket efter att få glädjen att vägleda ett kärt barn genom livet.....Men i bland så känns det som om det är något som händer alla andra, men aldrig någonsin mig.

Vet att det är så här för många, men i bland känns det som om man straffas för något som man inte har nån aning om vad det kan vara som gör att livet måste förpestas så som det gör när man så gärna vill skaffa barn, men det helt enkelt verkar omöjligt.

Förlåt för mitt lite deppiga inlägg i dag. Men jag måste nog tillåta mig att gråta lite inombords mellan varven också. För det mesta så försöker jag tänka positivt. Så de få dagar jag känner så här så är det väl kanske bara bra att det får komma ut och istället fyllas med ny energi.

Kram till alla er kämpare som sitter i samma sits och så kram till alla er som lyckats och som får bli min ledstjärna att det kanske kan gå vägen för mig och andra också, bara det att det kan ta lite längre tid. Hjärta
    Jag säger som andra här; ge inte upp! Om det inte fungerar kan jag, som jag skrivit tidigare, varmt rekommendera äggdonation. Jag är gravid i vecka 17 nu tack vare det och gläds varje dag! Visst är det en liten sorg att veta att jag inte kommer att se mina genetiska drag i barnet, men allt överskuggas av vetskapen att jag faktiskt är gravid, vilket är ett mirakel i sig!

Poussin, Vädur, Kattflickan  och alla andra som lyckats - stort grattis!! Jag håller tummarna för att det går fortsatt bra för er och att ni alla andra som "väntar" i olika faser snart är i mål!

För oss väntar ett nytt ultraljud i slutet av nästa vecka och jag hoppas att vi då får veta att pyret har alla ben och armar på plats och mår fortsatt bra!

Sköt om er!!    
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH