Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Känner mig förberedd inför morgondagen, ska verkligen stå på mig. Inget trams här om minst 3 ägg för att göra äggplock, finns ägg ska de plockas. :)
Stort lycka till!!
Grattis Albatross74! Jag fick ju tillbaka ett toppembryo av endast 3 blåsor. Nu blev jag ju förvisso inte gravid, men jag känner mig änså relativt hoppfull inför framtida försök! Och som kalimero säger kan kvaliteten vara bra även fast AMH-värdet är lågt.
NinaCamilla: Förstår din förvirring och frustation! Jag pendlar själv mellan hopp och förtvivlan. Men efter att ha läst om andra som lyckats bli gravida trots lågt AMH vill jag försöka några gånger med IVF innan vi diskuterar andra alternativ. Var du hur många antrala folliklar du har, dvs antalet ostimulerade folliklar? Det kan ge en indikation på hur många ägg du kan producera vid en stimulering.
Caroline29: Du fick ju ändå ett ganska bra resultat med Fostimon senast. Vet att det är kämpigt, men håller tummarna för att ni ska få ett lika bra resultat nästa gång och att ni kommer hela vägen till ET!
Poussin: Har tänkt på dig! Vet du när ni får starta igen? Själv har jag inte läkartid förrän i slutet av feb och går i ett vaccum just nu. Vill ju sätta igång!
Tack Fossa för pepp!!! Älskar att höra historier med ett lyckligt slut. Särskilt från personer som har lika dåliga förutsättningar som de flesta i den här tråden. Det är sånt som gör att man orkar kämpa vidare!
Vi är några stycken här som väntar på att få komma igång. Hoppas innerligt att vi kan få lite fler solskenshistorier under våren!
Kramar!!
Jag hoppas på ett riktigt pluss. Tjuvtestade imorse på RD12 och såg ett svagt svagt streck. Hoppas det inte är ett spökstreck men bara att jag testade för tidigt.
Vid min förra graviditet syntes också ett svagt streck från RD12 tog ganska lång tid innan det blev riktigt starkt.
Ska inhandla tester idag !!
Testade idag eftersom jag fick lilltjejens virus/förkylning och ville veta om jag kunde stoppa i mig massa mediciner eller ej....Avvaktar lite till. Behöver dock lite alvedon för huvudvärk och halsont. Tar inte mer än absolut nödvändigt.
Hej alla kämpare! Vi börjar bli några här i tråden nu så jag föreslår att vi gör en lista. Skriv gärna vilket AMH-värde ni har, vilken behandling ni gör, hur många ägg ni fått osv. Intressant att se vilket resultat resp metod ger. Sedan kan vi uppdatera allt eftersom vi går in i nästa fas. Anemon och pp08 - ni som plussat - om ni läser det här skulle jag uppskatta om ni ville skriva in er under "gravida" (skriv gärna också ert AMH-värde). Tror att det skulle kännas hoppfullt för många!
LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011
Väntar på nytt försök:
Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb.
Planerat ET/FET:
Ruvar:
Gravida:
Åh vad underbart att höra pp08!!! Det ger hopp till oss andra. Kan inte du skriva in ditt AMH-värde i listan? Vore så intressant att se vad utfallet blir med olika behandlingar och olika värden. Kram